חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ ביטן: "הרמטכ"ל אחראי לאיבוד ההרתעה מול חמאס בעזה"

יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן (הליכוד) תקף הבוקר (שני) בראיון בגלי צה"ל את הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ואמר כי "הוא האחראי לאיבוד ההרתעה מול החמאס בעזה". הוא טען כי "הצבא הוא הגורם המקצועי, ראש הממשלה מנסה ליצור הסדרה אבל אינו מצליח ועל כן צריך לפעול בדרכים אחרות". ביטן הוסיף כי ידי הקבינט כבולות וכי מי שממליץ לו על פעולות מיוחדות זה הדרג הצבאי "הצבא מסוגל לתת מענה אבל הוא אינו מעוניין. אם לא ניתן לעשות הסדרה יש לפעול בדרכים אחרות". אמר.

דבריו של ח"כ ביטן עוררו זעם בשמאל שניצבו להגנתו של הרמטכ"ל אייזנקוט ותקפו את מדיניותו הרופסת בכל הנוגע לרצועת עזה של ראש הממשלה.

יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ עפר שלח, חבר ועדת חוץ וביטחון אמר כי "ראש הממשלה שולח את ח״כ ביטן להשתלח ברמטכ״ל על אובדן ההרתעה בעזה. אין חוצפה גדולה מזו. מי שקובע יעדים ומורה לצבא מה לעשות הוא הדרג המדיני, ודרג מדיני פחדן ונעדר רעיונות לא יכול להתחבא מאחורי אנשי הצבא. זה ברור מראשית ימי המדינה, אבל לא אצל ביבי, שאין גוף ואדם שלא ישמיץ כדי לברוח מאחריות"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן יו"ר הכנסת מאיר כהן גינה את דבריו של ח"כ דוד ביטן כי מי שאחראי על אובדן ההרתעה ברצועה הוא הרמטכ"ל ואמר כי "זו הייתה רק שאלה של זמן עד שראש הממשלה יחדד את חרצובות לשונו המסיתה כלפי הרמטכ"ל ויאשים אותו באובדן ההרתעה מול חמאס. עכשיו כולם יודעים מי מדליף את עמדות הרמטכ"ל מדיוני הקבינט. מי שאחראי על אובדן ההרתעה הוא ראש הממשלה, מר ביטחון. תחת שלטונו, חיים תושבי דרום הארץ במצוקה ובפחד מתמיד. בחוסר תפקודו, מינה נתניהו את הנייה למושל דרום הארץ." הוא הוסיף כי "צה"ל חזק ויודע להגן על אזרחי ישראל, הוא רק ממתין לפקודות ממי שאמור לתת אותן".

ח"כ אלוף (במיל') אלעזר שטרן הגיב אף הוא לדבריו של דוד ביטן והבהיר כי "אובדן ההרתעה הוא על הממשלה והעומד בראשה ובאחריותם המלאה בלבד." הוא הוסיף כי "המשטרה, בית המשפט העליון, השב"כ ועכשיו צה"ל – כולם אשמים בבעיות מדינת ישראל לפי דוד ביטן. יש לצה"ל רמטכ"ל מצוין ומקצועי שיודע להוביל את הצבא במבצעים מורכבים. כישלון הממשלה בהתמודדות עם הרתיחה ברצועת עזה הוא אחריותם המלאה של הממשלה ושל העומד בראשה."

ח"כ דוד ביטן. צילום: אתר הכנסת

4 תגובות

  1. ח"כ הנכבד מרשה לעצמו להשתלח ברמטכל שהוא עושה דברה של הממשלה והעומדים בראשה.
    תתבייש לך , אבוי לנציג ציבור כמוך. ספק גדול אם היית נבחר אילו היתה בחירה ישירה.

  2. זה לא סוד שהרמטכ"ל הנוכחי לא שש למלחמה, ובטח לא לכניסה קרקעית. הוא היה מהמתנגדים הראשיים לכניסה קרקעית במלחמת לבנון השניה. מה גם שזה לפני סוף כהונתו- הוא לא רוצה שירשם לרעתו בזיון נוסח צוק איתן. כנראה שהוא גם יודע מה מצב כשירותו של צה"ל, שאולי הוא כשיר מבעבר, השאלה כמה כשיר.
    במצב הנוכחי, עם כל הבעיות ואי הנעימות הנוראה של השריפות והבלונים והעפיפונים והתנפלות החמאסניקים על הגדר, מה שנפגע הוא האגו, ההרתעה – ולא נפגעים בנפש. כל פעולה מלחמתית תביא גם להרוגים מצידנו. האם כדאי להגיע לכך? גם סבב נוסף לא יביא לתוצאות אחרות מבעבר, ומי שמדבר על מיטוט החמאס טועה ומטעה. להיפך. כל סבב רק מביא להתחזקות החמאס.

  3. הפה הגדול והחוצפן של ביבי פותח את פיו כאתון בלעם וזה לא יעזור לו כי העם עם צה"ל והרמטכ"ל קציניו ופקודיו הגיע העת שתטפל בבעיותיך ובחקירות משטרת ישראל

  4. טוב שיש את מי להאשים !!!! ח"כ ביטן האם לראש הממשלה אין מלה להגיד ? האם לא ראש הממשלה אמור לקחת את הרסן לידיו ??????

Back to top button