חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו חנך חדר מיון קדמי בקריית שמונה: "אנחנו מגשימים את החזון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו השתתפו הבוקר (שלישי) באירוע חנוכת מוקד לרפואה דחופה (חדר מיון קדמי) בקריית שמונה. ראש הממשלה ורעייתו ביחד עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן סיירו במקום, השתתפו בטקס הסרת הלוט וראש הממשלה קבע מזוזה במקום.

רה"מ נתניהו אמר באירוע: "זה אמור להיות יום של שמחה. זה יום של עצב, זה נכון, משום שהתחלנו את הבוקר היום, ואינני יכול לפתוח בלי להביע משהו אישי. רעייתי ואני התבשרנו היום על פטירתו של חבר יקר, משפטן דגול, מגדולי המשפטנים שקמו למדינת ישראל, תלמיד ישיבה, תלמיד חכם, חדור במורשת ישראל ובחוכמת ישראל, פתוח לעולם, ואני עוד אדבר עליו הערב, אבל רציתי לומר לכם כאן משהו בהקשר למרכז הרפואי הזה: יעקב וינרוט ז"ל נלחם בגבורה במחלת הסרטן, והטרגדיות פקדו את משפחת וינרוט אחת אחר השנייה בשנה הזו – אחיו נפטר מסרטן, כלתו נפטרה מסרטן, גיסו נפטר מסרטן, והכל בשנה אחת.

כולנו נתונים לפגיעה במחלות וכולנו זקוקים למרפא, לעזרה ולסעד. אני חושב שזאת המשמעות של מה שאנחנו עושים כאן היום, באמת יום של שמחה שמהול בעצב, אבל יום של שמחה. אני רוצה לומר משהו על הרעיון שכל אזרחי ישראל, בכל מקום, במרכז או במה שקוראים פריפריה, שאנחנו פועלים לבטלה, כל אזרחי ישראל מגיע להם שיש להם את הטיפול הטוב ביותר, הטוב ביותר, ואני יודע שסגן השר ליצמן – זה בוער בך, כשם שזה בוער בי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח, לע"מ

עוד הוסיף ראש הממשלה: "אנחנו פתחנו עשרות מרכזים כאלה במה שקרוי "הפריפריה", כדי לתת את הטיפול הזה, אני רוצה להגיד, הטיפול השוויוני הזה לכל אזרחי ישראל, ושוב, יהודים ולא יהודים, בערים ובספר. אני חושב שהדבר הזה, הוא מבטא את תמצית המדיניות שלנו. החזון שאני מאמין בו הוא לבטל את הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, לבטל את המושגים "ישראל ראשונה" ו-"ישראל השנייה". יש ישראל אחת, והיא צריכה להיות מדינה מחוברת, מדינה של שוויון הזדמנויות, מדינה שדואגת לכל אזרחיה.

בעשור האחרון אנחנו מגשימים את החזון הזה באופן שיטתי ועקבי. אתם יודעים כי אתם נוסעים, אתם רואים כל פעם שהזמן מתקצר. אנחנו מקצרים את המרחקים בין הגליל והנגב למרכז הארץ, קודם כל באמצעות תשתיות תחבורה מתקדמות, אבל מעבר לכך אנחנו משקיעים ביצירת מוקדים חדשים של מגורים, של תעסוקה, של חינוך, של בריאות, של תרבות, של איכות חיים.

ועכשיו, חדר המיון שאנחנו חונכים אותו היום הוא תוספת משמעותית ביותר לקריית שמונה ולסביבתה. ואני יודע כמה חיכיתם לרגע הזה, גם אני, גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, גם נסים מלכה, ואני מודה לך, ולכם חבריי היקרים, שלא הפסקתם לקדוח, ולא הפסקתם לדרוש, ואנחנו אמרנו: "אנחנו צריכים לסלק, אנחנו בעצם גם לוקחים את הגרזנים וחותכים בג'ונגל".

צילום: חיים צח, לע"מ

השירותים הרפואיים שיינתנו כאן סביב השעון יהיו ברמה גבוהה, בשגרה, ואם יהיה צורך בכך, אני מקווה שלא, אבל אם יהיה צורך בכך – גם בחירום. הכל ייעשה קרוב לבית, עם ציוד משוכלל ורופאים מצוינים. כבר לא צריך לנסוע 40 ק"מ עד צפת בשביל בדיקת דם, או בדיקת רנטגן, או שבירת יד. זאת מהפכה אמיתית. ייתכן שזהו הנדבך הראשון להקמת מרכז רפואי גדול אף יותר, שאותו הייתי רוצה לראות בקריית שמונה כחלק ממערך הבריאות הצומח כאן בצפון הארץ. אני רוצה שכל תושבי הגליל והגולן יקבלו טיפול רפואי איכותי – יהודים, נוצרים, מוסלמים, דרוזים, בדואים וצ'רקסים. כולם זכאים לכך באופן שווה.

לפני 2,700 שנה, הנביא ירמיהו שאל: "הצרי אין בגלעד אם רפא אין שם, כי מדוע לא עלתה ארכת בת עמי". היום אנחנו משיבים – יש רופאים אל מול הגלעד, ויש רופאים באצבע הגליל, ויש רפואה מצוינת בישראל, בכל חלקי ישראל. מזל טוב לקריית שמונה ולמועצות השכנות, והכי חשוב – בריאות טובה לכם ולכל אזרחי ישראל".

צילום: חיים צח, לע"מ

תגובה אחת

Back to top button