חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

תיעוד: מחבלים מפוצצים מטען בגדר הגבול ופורצים את השער

ברשתות החברתיות התפרסם הערב (שלישי) תיעוד של פיצוץ מטען שהניחו מחבלים בצמוד לגדר המערכת בגבול ממזרח לדיר אל בלח שבמרכז רצועת עזה. בתיעוד נראה הפיצוץ העז שגרם לפריצת השער. לאחר מכן נראים המחבלים יושבים בשמוך לשער הפרוץ ומציתים צמיגים. מוקדם יותר דיווח משרד הבריאות בעזה על מחבל שנפצע קשה באזור זה כתוצאה מירי צה"ל.

היום, ביקר שר הביטחון, אביגדור ליברמן באוגדת עזה וקיים הערכת מצב עם סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, מח"טים ומג"דים ולאחר מכן נפגש עם חיילים.

שר הביטחון ליברמן אמר בביקורו כי "המצב כפי שהוא היום אינו יכול להימשך. אנחנו לא מוכנים להשלים עם רף האלימות כפי שאנחנו רואים שבוע אחרי שבוע, וכרגע חייבים להבין גם בצד השני- אנחנו, מדינת ישראל, מערכת הביטחון, עשתה הכל על מנת להגיע למצב של ה-29 במרץ, לפני פרוץ האלימות, בדרכי נועם. גם בהפעלת כוח, גם בשכנועים, גם בשת"פ עם הקהילה הבין לאומית ומוסדות או"ם ועם כל אחד שרק רצה לבוא ולעזור לפתור את הבעיה. מיצינו את כל האופציות, את כל האפשרויות, וכרגע הזמן לקבל החלטות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון הבהיר כי עמדתו היא ברורה ונאמרה בכל הפורומים, גם במפגשים באוגדת עזה וגם במפגשים עם המטה הכללי, בוועדת חוץ וביטחון וגם בשיחות פתוחות עם התקשורת ועם הציבור. "אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל-0 או כמעט ל-0, או לרמה של ה-29 במרץ. זאת חייבת להיות החלטת קבינט, לצערי לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולא ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, לבד לא יכולים לקבל החלטה כזו. זאת החלטת קבינט, לפחות עמדתי היא ברורה כמו שאמרתי בכל הפורומים הביטחוניים וגם בעמדה פומבית. כששואלים אותי מה השתנה, מה קרה פתאום, למה דווקא עכשיו, תמיד יש איזשהו רגע שבו אתה חייב לקבל החלטה. מבחינתי הרגע הזה הוא מה שקרה ביום שישי האחרון. אחרי שאפשרנו לאנשי האו"ם להכניס 4 מכליות דלק בבוקר, בערב קיבלנו פרץ של אלימות, גל של אלימות בפרופיל שלא זכור לי הרבה זמן." אמר שר הביטחון.

מחר צפוי להיתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני ובמערכת הפוליטית והצבאית אומרים כי ההחלטות שיתקבלו מחר בקבינט יהיו גורליות.

2 תגובות

  1. למה צריך לאפשר להם להכניס דלק לרצועה כשהם עוסקים בטרור מה אנחנו מקבלים מהם טרור אין הגיון בנעשפורצים גדרות תצפו שבטח נכנסו כבר כמה מחבלים שימותו כולם אמן.

Back to top button