חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

רקטת גראד נורתה הלילה מרצועת עזה ופגעה בבית בבאר שבע

הלילה (רביעי) סמוך לשעה 03:39 נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר באר שבע. דקות לאחר האזעקה נשמע פיצוץ אדיר ברחבי העיר וצוותי משטרה ומד"א הוזעקו לבית בשכונה בבאר שבע בעקבות פגיעה ישירה בבית של רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה.

תיעוד ירי הרקטות מעזה

צילום: דוברות המשטרה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים סורוקה בעיר אישה כבת 50 וגבר כבן 40 במצב קל לאחר שנחבלו במהלך ריצה למרחב מוגן ובנוסף נפגעת חרדה צעירה כבת 20.

בנוסף טופלו דיירי הבית, אישה כבת 39 ושלושת ילדה בגילאי תשע, עשר ושתים עשרה שלקו בהתקף חרדה ושני דיירים נוספים שמתגוררים בסמוך.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מנהל מרחב נגב במד"א איציק אלפסי סיפר: "מיד עם השמע האזעקה צוותי מד"א הערוכים בכוננות בעיר התמגנו ועלו על האמבולנסים, קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על פגיעה ישירה בבית ויצאנו במהירות למקום עם כונני מד"א רכובים על אופנועים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. כשהגענו הבחנו בהרס בחלק מבית פרטי וביצענו סריקות לוודא שאין נפגעים".

חובש בכיר במד"א ירון בראל הוסיף וסיפר: "לבית של השכנים הגיעו אשה כבת 39 ושלושת ילדה כני , תשע עשר ושתים עשרה שהיו בהכרה מלאה ועם סימני התקף חרדה, הם סיפרו שהם נכנסו לממ"ד ומיד לאחר שנעלו את הדלת נשמע פיצוץ עז והכל רעד, הענקנו להם טיפול ראשוני במקום".

חובש בכיר במד"א ירון פרץ שהגיע גם הוא בין הראשונים: "דיווחו לנו על אשה שנמצאת בבית סמוך שנחבלה בראשה בזמן ריצה למרחב מוגן, רצנו לשם וראינו אשה כבת 50 בהכרה מלאה עם חבלה קלה בראש, הענקנו לה עזרה ראשונה ופינינו אותה לבית חולים להמשך בדיקות כשמצבה קל".

מכתובת אחרת בבאר שבע צוותי מד"א פינו גבר כבן 40 שנפל ונחבל במהלך ריצה למרחב מוגן.

ממד"א נמסר כי צוותי החירום ממשיכים להיות בכוננות וערוכים לתת מענה בשעת הצורך.

בהמשך נורתה רקטה נוספת הלילה אשר נפלה בים סמוך לאחת הערים המרכזיות בגוש דן.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הירי הלילה מרצועת עזה, בוצע על מנת להעביר מסר ברור לישראל כי פני רצועת עזה אינה לרגיעה וכוונותיה להשגת מטרותיה, ובראשן הסרת המצור רציניות. הרקטות שנורו הלילה הינן רקטות משופרות עם כמות חומר נפץ גדולה. הארגונים בעזה הודיעו כי פתחו חמ"ל משותף וימסרו הודעה "חשובה" לדבריהם בקרוב.

בעקבות הירי צה"ל החל בתקיפות נרחבות ברצועת עזה, על פי דיווחים של משרד הבריאות בעזה 3 פצועים באורח בינוני שנפצעו בתקיפות צה"ל באזור רפיח הגיעו לטיפול בבית החולים.

הפלסטינים מדווחים עוד כי מצרים פועלים באופן אינטנסיבי ומנהלים מגעים מתקדמים עם חמאס ברצועת עזה ועם גורמים בישראל על מנת למנוע התדרדרות במצב עד לכדי מלחמה.

בדקות האחרונות נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובי המועצה האזורית אשקלון בעקבות ירי רקטות מרצועת עזה. 2 הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, לא ידוע על נפגעים או נזק כתוצאה מירי הרקטה.

במקביל מדווחים הפלסטינים על תקיפות של חיל האוויר בבית לאהיא בצפון רצועת עזה. משעות הבוקר בוצעו למעלה מ-20 תקיפות ברחבי הרצועה.

Back to top button