חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ריבלין לשליח האו"ם: "נגיב בעוצמה הנדרשת עד שהשקט יושב"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (רביעי) עם השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, ודן עמו בנושאים הביטחוניים והמדיניים באזור.

הנשיא בירך את השליח מלדנוב על הגעתו והתייחס להסלמה הלילה בדרום: "במהלך הלילה נורו מעזה טילים, שרק בזכות תושייתה ומהירות תגובתה של אם המשפחה, לא גבו את חיי ילדיה וחיי אזרחינו. אנשים, נשים, תינוקות – כולם העבירו את הלילה תחת מחסה. מדינת ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שאזרחיה מצויים תחת מתקפה, ואת זאת על העולם לדעת. אנחנו נגיב, ובעוצמה הנדרשת, עד אשר השקט יושב.

כל עוד חמאס שולט ברצועה הוא הנושא באחריות לכל מתקפה כנגד ישראל. חמאס ממשיך להחזיק את אזרחי הרצועה כבני ערובה וממיט חורבן ואסון על תושביה. כל עוד הירי וההתגרות נמשכים, לא קים סיכוי להקלה על סבלם של אזרחי עזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב אמר בפגישתו עם הנשיא: "תודה לך על הפגישה החשובה, אני מצפה לעדכן אותך במאמצים האחרונים שלנו. לצערנו 24 השעות האחרונות היו מורכבות במיוחד. הרקטות שנורו לעבר באר שבע, הן הסלמה מסוכנת וחמורה של המצב. הירי תואם לתבנית של פרובוקציות שמבקשות להביא את ישראל ועזה לעימות מדמם נוסף.

זו אחריותנו ותפקידנו לעשות הכל בכדי למנוע עימות כזה. ברצוני להבהיר שבשלושת החודשים האחרונים עבדנו עם כל הצדדים המעורבים עם ממשלת ישראל, עם הרשות הפלסטינית, עם השחקנים האזוריים, ובמיוחד עם מצרים והקהילה הבינלאומית. ברצוננו להשיג שלוש מטרות: ראשית ומעל הכל למנוע מלחמה שתהיה הרסנית כלפי תושבי עזה וכלפי הישראלים החיים לאורך הגבול. שנית, להקל על מצבם הקשה של תושבי עזה החיים בתנאים נוראיים, ומטרה שלישית, לתמוך במאמץ המשותף שלנו עם מצרים להשיב את הרשות הפלסטינית לשליטה בעזה. זוהי הדרך היחידה להתקדם.

ב-48 שעות הקרובות אנחנו מקווים שהמאמץ להרגעה יישא פרי ונוכל לראות זאת בשטח, ולמנוע הסלמה למען האינטרס של השכנת שלום בין ישראלים לפלסטינים ולמען האזור כולו. כעת הזמן למעשים ולא למילים. עלינו לראות פעולות הרגעה ברורות של כל הצדדים, אחרת התוצאה תהיה הרת אסון עבור כולם. אני מצפה לשיחותיי עימך בכדי להבין מה ניתן לעשות על מנת למנוע הסלמה חמורה נוספת ולהביא לרגיעה כדי שנוכל להתקדם באופן בונה ויעיל."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

Back to top button