חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

בג"ץ הורה לשרה שקד לנמק מדוע עו"ד אפי נוה לא מועבר מתפקידו

בג"ץ הורה היום (ראשון) לשרת המשפטים איילת שקד וללשכת עורכי הדין, בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, לנמק עד לתאריך 31.10 מדוע לא מועבר עו"ד אפי נוה מתפקידו בעקבות החקירה הפלילית המתנהלת נגדו. "אנו רואים בעובדה שבג"ץ החליט לדרוש מהמדינה תשובה תוך זמן קצר, אמירה כי גם בית המשפט מכיר בחשיבות הנושא וכי הוא ראוי לדיון דחוף"

בתאריך 18.10 הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ נגד שרת המשפטים איילת שקד, בדרישה כי תנמק מדוע אינה משעה את עו"ד אפי נוה מתפקידו כיו"ר הוועדה לבחירת שופטים.

בעתירה נכתב כי: הוועדה לבחירת שופטים עומדת כאחת הוועדות המעצבות ביותר את מערכת אכיפת החוק בישראל, המשפיעה על עיצוב מערכת המשפט בישראל. לעיתים רבות דיוניה והחלטותיה של הוועדה עומדים במוקד שיח ציבורי סוער, ולמעשה, סוגיית מינוי השופטים הפכה להיות לאחת מן הסוגיות הבוערות השנויות במחלוקת ציבורית. חובתה של שרת המשפטים לשקול את החשדות החמורים נגד עו"ד נוה ולבחון את המשך חברותו בוועדה. העבירות אותן ביצע לכאורה עו"ד נוה מחייבות את העברתו מתפקידו והן חמורות על אחת כמה וכמה כשמי שמבצע אותן הוא יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל, שעיני קהילת המשפטנים כולה נשואות אליו, ושראוי כי ישמש מודל לחיקוי לעורכי הדין כולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שרת המשפטים, אייל שקד – צילום: דוברות משרד המשפטים

Back to top button