חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

הדי פיצוצים ואיומים מרצועת עזה

מחבלים מיחידת ההתשה שמפעילה חמאס מידי ערב בגדר הגבול בין עזה לישראל, מיידים בשעה זו (ראשון) בקבוקי תבערה ומטענים לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת בדרום רצועת עזה. בעקבות הפעילות נשמעים במהלך הערב הדי פיצוצים ביישובי עוטף עזה. כוח צה"ל משיב בירי הרתעה לעבר המחבלים. אין נפגעים לכוחותינו.

כמו כן, לפני זמן קצר תקף כלי טיס של צה"ל סמוך לחוליית מחבלים באזור בית חנון שבצפון רצועת עזה. הפלסטינים מדווחים שאין נפגעים בתקיפה.

מדוברות המועצה שדות נגב נמסר בהודעה לתושבים, "תושבים יקרים! הפיצוצים הנשמעים בדקות האחרונות מקורם בצד הפלסטיני מעבר לגדר הגבול ואין להם השפעה עלינו. ערב טוב ושקט."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יום שישי האחרון, על פי דובר צה"ל היה השקט ביותר יחסית מזה 7 חודשים. בהודעת דובר צה"ל נמסר לאחר יום ההפגנות כי "בניגוד לשבועות קודמים רוב המתפרעים נותרו בעומק ולא ניסו להגיע לגדר. חמאס פעל לריסון בשטח".

הבוקר הורה שר הביטחון ליברמן על פתיחת מעברים ארז וכרם שלום ואף הודיע כי אם "השקט" יישמר תישקל האפשרות לאפשר את מעבר הדלק הקטארי לרצועה בימים הקרובים.

בחמאס לא ממש מתרשמים מדבריהם של ראש הממשלה נתניהו, שאמר שישראל לא תקבל טרור מכל סוג שהוא גם לא בלוני תבערה ותכה בעוצמה בחמאס אם המצב יימשך, ושר הביטחון ליברמן שאמר שישראל מיצתה את כל האפשרויות ויש לפעול צבאית, ומפרסמים הערב סרטון בו הם מציגים צלפים של הארגון שמאיימים לפגוע בחיילי צה"ל.

בחמאס מבינים שהמצב הוא זמני ונערכים לקראת עימות עתידי. באתר חמאס נכתב הערב, "אל-קסאם עדיין מסתיר המון הפתעות בתחום הייצור הצבאי והנשק שיפתיע את האויב ואת בנות בריתו בכל עימות."

שר הביטחון ליברמן אמר ביום חמישי לפני שהתכנס הקבינט בנושא ההסלמה בדרום ואמר כי "כשחמאס אומר שהם מעולם לא יסכימו להפסיק את האלימות על הגדר בלי שנסיר את המצור, אז אני מקבל את זה כפי שזה. ועוד פעם הם רוצים להגיע למשכורות, לדלקים, לכל ההטבות בלי לתת שום דבר, בלי הסדר בנושא שו"ן, בלי לוותר על הסעיף המרכזי באמנה שלהם- השמדת מדינת ישראל, וכמובן בלי לוותר על ייצור נשק וחפירת מנהרות. מבחינתי יש נוסחה אחת ויחידה: שיקום תמורת פירוז. אנחנו ניסינו את כל האפשרויות, אמרתי, אני חושב שאת השלב הזה מיצינו עד הסוף, כרגע צריך לקבל החלטות ואני מקווה שהקבינט יקבל החלטות נכונות."

לפי שעה, על אף המשך האלימות על הגדר ישראל מכילה את האירועים מתוך הבנה כי עדיף המצב הקיים, על אף שאינו נוח לאף אחד מאשר מלחמה שתכניס למרחבים מוגנים עשרות אלפי בני אדם ועלולה לגרום לנפגעים רבים.

התפרעויות הלילה בגדר הגבול עם עזה

Back to top button