חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

תופעה מטרידה – "כביש עוקף פקקים": "סכנה לציבור ופגיעה ביער"

תופעה מטרידה ומסוכנת החלה לאחרונה כשעשרות כלי רכב עוברים בשבילי יער חורשים ומשתמשים בהם ככביש עוקף פקקים. מדובר בתופעה שמתרחשת מדי בוקר בשעות העומס, כאשר מועצת אורנית פותחת את שער הישוב הסמוך ליער חורשים, ומאפשרת לתנועת כלי רכב ערה לחלוף ולנסוע בדרכי היער. תופעה דומה מתרחשת גם ביער אילנות וביער קדימה.

לדברי יעקב ארק, מנהל אזור מנשה והשרון בקק"ל, "מדי בוקר, בשעות העומס בכבישים, נפתח שער הישוב אורנית אשר גובל ביער חורשים, ועשרות כלי רכב נוסעים לתוך היער ובשביליו ככביש במטרה לעקוף את הפקקים באזור". ארק מוסיף כי "העובדה שהמועצה אורנית מאפשרת מעבר חופשי בתוך היער כדרך עוקפת פקקים אינה מקובלת כיוון שהיא מסכנת את הציבור ופוגעת ביער. ביער נמצאים מטיילים, ביניהם ילדים, וכלי רכב שנכנסים לתוך היער רק כדי לעבור בו, נוסעים בהרבה מן המקרים במהירות שאינה מתאימה לפני השטח ומסכנים את שלומם וביטחונם. ליער יש משמעות אקולוגית רבה לאזור השרון שהינו בין השטחים ה"ירוקים" הבודדים שנותרו באזור. ארק מסביר כי, תנועת המכוניות מעלה אבק, פוגעת בבעלי החיים, ובצומח ומרחיקה מטיילים מן היער".

"ביער חורשים יש מכלול של בעלי חיים ומגוון עשיר של צמחי בר. כמו כן, היער הינו חלק מרצף של שטח פתוח המאפשר מעבר של בעלי חיים והוא בעל ערך אקולוגי רב. לצערנו תנועת הרכבים הערה מפירה באופן בוטה את מרקם החיים ביער".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי יעקב ארק, הוא פנה בשם קק"ל לראש מועצת אורנית, מר שלומי לנגר, בבקשה שלא לאפשר את מעבר כלי הרכב ביער ככביש עוקף פקקים. במכתב לראש המועצה נכתב: "בשעות עומס התנועה, מאפשרת המועצה פתיחת שער הגדר ההיקפית לצורך מעבר רכבים דרך יער חורשים. יער חורשים מהווה אחד מהשטחים הפתוחים היחידים באזור ובמרחב, יש בו שפע של ערכי טבע ומהווה עוגן לאזור נופש. … אני פונה אליך על מנת שלא תאפשר את פתיחת שער הגדר וע"י כך למנוע את תנועת כלי הרכב דרך יער חורשים, דבר הפוגע ביער ובמטיילים בו".

מנהל אזור מנשה והשרון בקק"ל מציין כי טרם נתקבלה תגובה לפנייה זו.

צילום: סיני פזטל, יערן קק״ל

צילום: סיני פזטל, יערן קק״ל
צילום: סיני פזטל, יערן קק״ל

Back to top button