חדשות הארץמבזקים

טל בת ה-14 וחצי מעוטף עזה: "צבע אדום גורם להתקף חרדה"

טל פרץ בת ה-14 וחצי תושבת עוטף עזה החליטה לשתף את החוויות שלה בשל המצב הביטחוני המורכב בדרום וריגשה גולשים רבים שקראו את הפוסט שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה.

בפוסט שפרסמה טל היא כתבה בין היתר כי "איפה ש"צבע אדום" זה לא עוד סתם צבע בציור של ילד קטן, ועפיפונים הם כבר לא רק משחק ילדים. בזמן האחרון, המשמעות של נוף ארץ ישראל היפה והפורחת, טיפה השתנתה. לפחות כאן, בעוטף. הנוף שלנו התחלף בבלונים בשמיים, ולא כאלה שעפו לילד מהיד. הנוף שלנו התחלף בשחור, אפור וריח של עשן. דרום אדום, זה כבר לא."

עוד מספרת טל, "אני חיה בעוטף. חלקנו, טראומטיים. צבע אדום גורם להתקף חרדה. לא בטוחים בבית. בורחים, ישר כשיש הפצצה. חלקנו ציניים. ככ ציניים, כמו מין מגן .ויש את אלה, שבאמת לא פוחדים. יש את אלה, שבאמת באמת כבר רגילים. זו המציאות, גם אם היא לא ככ שפויה. ילדה בכיתה א' שמחפשת מרחב מוגן באיזור, ילד שקופץ מטריקת דלת של מכונית. נערה שקופצת מקול הבסים בהופעה, שבורחת כל שני וחמישי למרכז , מפחיד בבית. לא בטוח כאן. מסוכן לנפש. כבר התרגלנו. גם אם זה טיפה נורא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו רוצים שקט." מוסיפה טל, " לא רוצים לבטל תוכניות עם חברים בגלל שהמצב שוב מתוח. לא רוצים שייזכרו בנו פעם בחצי שנה, ושם זה ייגמר. רוצים לשחק בעפיפונים, ולא לברוח. נמאס לי מחברים עם טראומות, נמאס לי לשמוע שפוחדים להיות בבית. במקום הכי בטוח.
זאת לא מציאות תקינה. משהו פה דפוק ! אל תטעו, העוטף הוא חזק. אנחנו יכולים לעמוד בהכל , גם בתקופות כאלו. אבל זה לא אומר שצריכות להימשך תקופות כאלו. אנחנו רוצים רק לחיות, בלי ריצה לממד תוך 7 שניות, בלי בומים שמקפיצים את הלב כל פעם מחדש. רוצים לשנות. "

View this post on Instagram

הם בחרו במלחמה, אנחנו בחרנו בשלום? #מסדר_הדר

A post shared by הכל לטובה. (@tal.perez3) on

Back to top button