בידורחדשות הארץמבזקים

הזוכה בפרס מפעל חיים – אביתר בנאי

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע היום (שלישי) כי הזוכה בקטגוריה של מפעל חיים בפרס לתרבות יהודית ע"ש אורי אורבך הוא היוצר אביתר בנאי. בנאי הוא זמר ויוצר ישראלי שחיבר והעמיד ז'אנר מוסיקלי ייחודי.

שר החינוך, נפתלי בנט אמר כי "אביתר בנאי הוא נשמה גדולה ויוצר נפלא. התרגשתי לבשר לו על הענקת פרס מפעל חיים כהוקרה לאמנות המצוינת שהוא יוצר. אביתר הוא אחד היוצרים המשמעותיים והמשפיעים בתרבות הישראלית בשנים האחרונות, ומהווה חלק מרכזי מפסקול המוזיקה היהודית והישראלית כאחד. שיריו משלבים בין זיקה לטקסטים יהודיים לבין שפה ישראלית עכשווית, מחברים בין קהלים שונים ופונים לדתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים כאחד. הוא מסמל בעיני את ארץ ישראל היפה, וביצירתו משתף את כולנו בעולמו הפנימי ובתהליכים שעבר במהלך השנים. בנגינתו, בקולו ובמילותיו שפורטות על הלב הוא מרומם את הרוח כך שכלום לא עצוב ולילה כיום מאיר".

בנימוקים למתן הפרס לאביתר בנאי צויין: "בנאי הינו מפורצי הדרך הראשונים של המוסיקה היהודית שהגיעה למיינסטרים הישראלי. וגם להיפך, הרוק הישראלי הצליח לחדור את מעטפת ארון הספרים היהודי. אביתר הינו נצר למשפחת הבנאים, פייטנים וזמרים שהצליח בדרכו הייחודית והחדשנית לחזור לבית סבא ולפיוטים הנשכחים. החידוש הגדול ביצירותיו של אביתר בנאי הם שהוא מקורי וחסר שייכות לשום ז'אנר מוסיקלי ישראלי קיים. הדבר נכון הן לגבי המוסיקה והן לעניין הטקסטים שהם עמוקים המכילים ניגודים באופן פלאי: גילוי וחשיפה נדירה, לצד כיסוי והסתרה, בוטות ונוקבות לצד עדינות ורגישות, טירוף ונועזות לצד תמימות. היצירה של אביתר מקורית, כנה ואמיצה. אחת מסגולותיה היא בהיותה מצליחה לתאר בעומק ובדקות, אף התרחשויות פשוטות של חיים, מאהבה והתבגרות ועד 'לכפתר ת'כפתורים של החולצה הלבנה'. המוסיקה שלו מעירה את תשומת לבנו למציאות הפשוטה והטריוויאלית ביותר, מזכירה לנו להתפעל , לנשום ולהודות . כל זה הופך את המאזין למוסיקה של אביתר לשותף פעיל ופעמים רבות הוא חש כאילו אביתר כתב את הדברים בשמו או עליו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אביתר בנאי, אינו רק אומן, הוא איש רוח. הוא צייר המצייר בצלילים, שלוקח את המאזין למקומות רחוקים, משונים, אל מרתפי הנפש, וגורם לנו לחלץ מתוכם צעקה, דמעה, צחוק, תנועה, חיים".

השנה, הפרס ניתן בתחום של שש קטגוריות: 1. ספרות ושירה 2.קולנוע 3. מוסיקה 4. אומנות פלסטית 5. תאטרון 6. מפעל חיים.

אביתר בנאי. צילום: יח"צ

Back to top button