חדשות הארץמבזקים

מטה החירום התכנס, עיריית חיפה נערכת לסוף שבוע סוער

הבוקר (שלישי) מטה החירום של עיריית חיפה התכנס לישיבת סיכום היערכות העירייה לקראת החורף שהחלה כבר מיד לאחר חגי תשרי עם ניקוי קולטני הניקוז, פתיחת תעלות והכנת אמצעי שאיבה.

בתוך כך קיים הבוקר מטה החירום ישיבת תאום בין גורמי החירום בהם משטרת ישראל וכיבוי אש ליחידות הביצועיות בעיריית חיפה לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי על פי תחזית השירות המטאורולוגי לפקוד את חיפה ביום חמישי ושישי. על פי התחזית צפויים בימים אלה (ה'-ו') ממטרים כבדים מלווים בסופות רעמים, משבי רוח שיגיעו עד 60 קמ"ש, גלים גבוהים וסכנת הצפות בשל משקעים כבדים שירדו בפרקי זמן קצרים.

המטה נערך לטיפול בהצפות וחסימת כבישים ופינוי מכשולים כגון: עצים, עמודי תאורה, שלטים ורמזורים שעלולים לעוף כתוצאה ממשבי הרוח העזים. לצורך כך, תעמיד העירייה בכוננות כלים מכניים הנדסיים, לפינוי סחף ופתיחת צירי תנועה, מסורים חשמליים לחיתוך מהיר של עצים ומשאבות ומכליות שיתנו מענה במקרה של הצפות מבנים וכבישים, פריצת ביוב כתוצאה מחדירת גשמים, וחסימות פתחי ניקוז.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה

תורנים מיוחדים יטפלו במכסים של שוחות ניקוז וביוב שלא יעמדו בלחצים הנובעים מהזרימה המוגברת. כמו כן יוצבו תורנים לפקח על הנעשה באזורים בהם סכנת ההצפות גדולה במטרה למנוע כניסת כלי רכב לכבישים שיוצפו. המוקד העירוני 106 יופעל במתכונת מתוגברת עם מספר גדול של מוקדנים, שיעבירו את פניות התושבים לטיפול צוותי הפעולה.

יצוין כי במהלך השנים האחרונות הונחו בעיר מאות ק"מ של מערכות ניקוז חדשות, הוקמו תחנות שאיבה חדשות כאשר בימים אלה מושלמת בנייתו של מאגר המים הענק בנחל הגיבורים אשר יווסת את זרימת המים מהכרמל לעיר התחתית.

ארכיון. צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה

בתוך כך הוקמו ע"י העירייה מתקנים המיועדים לקליטה מי נגר בוואדיות שנפגעו בשריפה במטרה להפחית את עוצמת זרימת המים וסכנת השיטפונות אשר עדיין קיימת באזורים אלה כתוצאה מאובדן אלפי דונם של חורש ועצים שהיוו גורם מייצב ומנעו הדרדרות אבנים וסחף לכבישים. במקביל פעלו עובדי מחלקת הניקוז במהלך החודשים האחרונים לניקוי ושטיפת תעלות ניקוז, פתיחת קולטנים ובדיקת תחנות השאיבה במעברים התת קרקעיים.

ראש מנהל התפעול דוד לוריא בעיריית חיפה ציין כי "למרות ההיערכות המוגברת וההשקעות האדירות במערכות הניקוז בעיר, המבנה הטופוגרפי של חיפה כמו גם נזקי השריפה עלולים לגרום להצפות לפרקי זמן קצרים במקרה של כמות משקעים גדולה היורדת בפרק זמן קצר ובעיקר כאשר מדובר בגשמים ראשונים בהם כמויות הסחף הגדולות עלולות לחסום את הפתחים של מערכות הניקוז."

ארכיון. צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה

Back to top button