חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"חמאס משתמש בכסף לטרור במקום לשיפור חיי האזרחים בעזה"

נשיא הבונדסטאג (בית הנבחרים של גרמניה), וולפגנג שוייבלה, קיים היום (רביעי) ביקור רשמי בכנסת. הוא התקבל על ידי יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ ומזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, בטקס רב רושם, וחתם בספר האורחים של המשכן.

אדלשטיין ושוייבלה נועדו בלשכת יושב ראש הכנסת, שם אמר היו"ר למקבילו הגרמני: "איננו שוכחים את העבר, להיפך. נמשיך לפעול יחד כדי שפשעי מלחמת העולם השנייה לא יחזרו בשום מקום אחר. עם זאת, אנחנו מציינים 50 שנה ליחסי ישראל-גרמניה, שהם טובים ומועילים מאוד. אפשר אפילו לשפר אותם עוד יותר, לטובת שני העמים.

צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

יו"ר הכנסת סקר בפני המשלחת הבכירה מגרמניה את יחסי ישראל עם שכנותיה; "אין פתרון מיידי עם הפלסטינים. מצבם של תושבי עוטף עזה קשה מאוד. חמאס פוגע בתושבי רצועת עזה, במקום להשתמש בכסף לשיפור חיי האזרחים הוא משקיע בטרור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

נשיא הבונדסטאג אמר למארחו: "זהו ביקור מרגש עבורי. יחסי שתי המדינות מושרשים ועמוקים. חשוב שנגביר את הדיאלוג בין שתי המדינות, על מנת להתמודד יחד עם השינויים המהירים בזירה האזורית ובזירה הבינלאומית".

שוייבלה ומשלחתו נפגשו בכנסת גם עם יו"ר אגודת הידידות ישראל-גרמניה, ח"כ נחמן שי, ראשת האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.

צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

וולפגנג שוייבלה הינו חבר הפרלמנט המכהן הוותיק ביותר בבונדסטג (נבחר לראשונה ב- 1972). בשנת 1990, בעודו מכהן כשר הפנים, ניצל מניסיון התנקשות, אך נפצע ונותר משותק בכיסא גלגלים. שוייבלה הוא מהפוליטיקאים הבכירים והפופולריים ביותר בגרמניה. בממשלת מרקל הקודמת כיהן כשר האוצר ואישר את הסובסידיות לעסקאות הספינות והצוללות עם ישראל.

צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

Back to top button