חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

נחשף התחקיר הצה"לי: נלחם במחבל מטווח אפס ומנע חטיפה

את מה שהבנו עוד באותו היום כשזה קרה, חושף הערב (חמישי) הכתב הצבאי של חברת החדשות, ניר דבורי ע"פ ממצאי תחקיר צה"ל שנערך בעקבות מקרה שאירע ביום שישי לפני כשבועיים בתאריך 12/10/18.

זה היה כבכל יום שישי בשבעת החודשים האחרונים בו מגיעים עשרות אלפי פלסטינים מעזה אל גדר הגבול עם ישראל ומתעמתים עם חיילי צה"ל. מבעירים צמיגים, מיידים אבנים ומטענים ומחבלים בגדר המערכת.

מתחקיר צה"ל עולה כי 25 מחבלים, בחסות העשן של הצמיגים וכפי שניתן לראות בסרטון המצורף מטה בעזרת מכונת עשן מאולתרת, הצליחו לחדור לשטח ישראל לאחר שפרצו וחיבלו בגדר הגבול. הפריצה אירעה במרחק של כעשרות מטרים בודדים מעמדת צה"ל אשר אויישה על ידי צלפים – לוחמי שייטת 13. בשלב מסוים 3 מחבלים רצו לעבר העמדה ושניים מהם שניסו לטפס לעמדה נורו לאחר שביצעו הלוחמים נוהל מעצר חשוד. חבריהם של המחבלים שהבחינו במקרה אספו את גופות המחבלים ונמלטו עמם חזרה לשטח עזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המחבל השלישי שחדר עם השניים האחרים שנורו, זוהה על ידי תצפיתנית צה"ל, כשהוא בשטח הנסתר מעיני הלוחמים בתחתית העמדה ומיד יצרה עמם קשר והזהירה אותם מפניו. אחד הלוחמים התרומם מעט על מנת לראות את המחבל שלפתע נגלה לעיניו במרחק של פחות ממטר כשהוא מנסה להפתיע אותם מאחור. הלוחם פתח לעברו בנוהל מעצר חשוד, אז שלף המחבל סכין, הסתער על הלוחם וניסה לגנוב את נשקו. הלוחם נאבק עמו עד אשר הצליח להשתחרר מנו וחיסל אותו. גופתו של המחבל נלקחה על ידי צה"ל.

ממצאי התחקיר למעשה מתארים מקרה חמור ביותר מאז החלו ההתפרעויות על הגדר ב-30 במרס שהיה הכי קרוב לחטיפת חייל. מספר שאלות הועלו במהלך התחקיר: מדוע היו הלוחמים ביחס נמוך מספרית מכמות קבוצת המחבלים שחדרה, ואם זוהתה הקבוצה מדוע לא הוזעק מיד למקום כוח תגבור. הלוחמים פעלו באומץ לב ובנחישות ומנעו פיגוע. זיהוי התצפיתנית והעברת המידע המהיר גם כן היו חלק משמעותי לתוצאה של האירוע החמור שהסתיים כאמור בשלושה מחבלים מחוסלים וללא נפגעים לכוחותינו.

תחקיר צה"ל: ניסיון חטיפת חייל

8 תגובות

  1. הצבא שלנו חבורת "שרמוטות" סליחה על הביטוי. צריכים להביא את אלה שלא עשו צבא להתמודד עם המחבלים האלה, אנחנו יורים להם בראש בלי שום נוהל ובל שום פקודה כמו לשועלים במערב הפרוע.

  2. פעם חיילים חיסלו שני מחבלים בלבנון.
    כשרפול, שהיה אז רמטכ"ל הגיע לשטח, שיבח את הלוחמים, והם סיפרו לו שהמחבלים היו בשלב של להרים ידיים אבל נורו לפני שהידיים היו לגמרי למעלה.
    רפול אמר:" איך נתתם להם להרים ידיים? קודם יורים אחר כך שואלים שאלות. בכל מדינה מתוקנת, חציית הגבול היא כדור בראש ללא שאלות. חצייה לתוך המדינה נחשבת כמתקפה ומותר להרוג. תשאלו את השוטרים בארה"ב שיורים בנהג שהם עצרו אם במקרה עשה תנועה מהירה או הוריד את הידיים מההגה. רק אנחנו מתכופפים לשמאל ובראשם הרמטכל הבוגד הזה…שמאלני שהרס את הצבא לגמרי

  3. לפטר את הכאילו רמטכ״ל!!!!! איזה אפסיות! לא להתגייס לצה האפס של ישראל עד שמחזירים לחיילים את כבודם ומורידים מהם את האזיקים

  4. איזה נוהל ואיזה בטיככ ישר כדור לראש….. מה קורה לצבא הזה?
    למה קושרים אותו ככה?

  5. היה צריץ לירות בהם לפני שהתקרבו לכוחותינו. מה קורה כאן. מה הסיכון שלוקחים חיילינו. למה. אלה אויבים בנפש.

  6. למי שלא הבין שימו לב: מחבלים עוברים את הגדר ומגיעים עד טווח אפס עם הכוחות ועדיין מבצעים מולם נוהל מעצר חשוד!!! במקום לירות בהם מרחוק בשנייה שעברו את הגדר. הרי זה גבול לא!?
    אבסורד שאין כדוגמתו.
    לאיזה שפל מדריגה הגענו. פשוט בושה.

Back to top button