חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון רצועת עזה, החמאס: "הצעדות ימשכו"

כ-16,000 פלסטינים הגיעו היום (שישי) לגדר הגבול בעזה להפגנת "צעדת השיבה ה-31" והתפרעו במספר מוקדים שונים, בדרום, במרכז ובצפון הרצועה. הפלסטינים השליכו בקבוקי תבערה ורימונים, ידו אבנים והבעירו צמיגים. בשני אירועים זוהו חציות של גדר המערכת לזמן קצר ומדובר צה"ל נמסר כי האירועים היו תחת מעקב.

במהלך האירועים תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל שלוש עמדות טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

משרד הבריאות בעזה דיווח כי בעימותים נכון לשעה 18:00 בערב נהרגו חמישה מחבלים, אחד מהם מוקדם יותר בצהריים בג'בליה שבצפון רצועה עזה, 3 נהרגו בח'אן יונס בדרום הרצועה ומחבל נוסף נהרג באל בוריג' במרכז הרצועה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר חמאס פוזי ברהום אמר, "אני מברך את ההמונים שהגיעו להפגנות. אני מודה לכם על עמידתכם האיתנה אשר מבטאת את אחדותו ורצונו של העם, עוצמתינו ונחישותינו למרות פשעי הכיבוש נגדנו. זו התגובה שלנו לכל האיומים והפעולות שמבצע הכיבוש בברוטליות."

הוא הוסיף ואמר, "אני מברך את מות הקדושים שלחמו לאורך ההיסטוריה על מנת לשבור את המצור ועל עמידתם האיתנה והלא מתפשרת. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. אנו מאשרים את נחישותינו להמשיך את צעדת השיבה עד לשבירת המצור ולא לסגת מכך למרות ההרג והטרור של הכיבוש. אנו נמשיך בצדקתנו ובזכותינו לחיות בחופש ובכבוד תוך שמירה על אחדות עממית רחבה עד להשגת מטרותינו".

שר הביטחון ליברמן אמר מוקדם יותר הבוקר (שישי) במהלך ביקורו בקיבוץ כרם שלום בעוטף עזה "אני מקווה וגם מעריך שהשישי הזה יעבור שקט יותר, כך אנחנו רוצים לקוות. בסך הכל אתמול והיום נכנסו ונכנסות משאיות דלק, דלק קטארי, אבל שישי רגוע בסוף שבוע אחד זה עדיין לא שינוי, זה רק מוכיח שחמאס לגמרי שולט במה שנקרא "מחאה עממית". אין שום "מחאה עממית" אלא יש אלימות מאורגנת שהם שולטים בה. אמרתי כבר יותר מפעם אחת שיש להם וסת ביד, הם שולטים בלהבות, כשהם רוצים להעלות את רמת האלימות הם מעלים, כשרוצים להוריד הם מורידים, אף אחד לא בא לגדר ברגל, כולם מובאים בהסעות מאורגנות של חמאס. ולכן כדי להבין את המגמה אנחנו צריכים לפחות עד סוף חודש נובמבר לראות מה יקרה ואז אפשר יהיה להסיק מסקנות כאלו ואחרות. חמאס גם בכל פעם מעלה דרישות נוספות מעבר לדלק אז אנחנו נעקוב, אבל אני בתקווה שלפחות סוף השבוע הזה יהיה רגוע."

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל פעל בעוצמה אל מול פעילות הטרור ונחוש להגן על תושבי ישראל וימשיך לפעול להגנתם."

צילום: רשתות חברתיות, תקשורת פלסטינית
צילום: רשתות חברתיות, תקשורת פלסטינית
צילום: רשתות חברתיות, תקשורת פלסטינית

תגובה אחת

Back to top button