חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

הסלמה בדרום: עשרות שיגורים מעזה, צה"ל תקף כ-100 יעדים

לילה סוער עבר על יישובי הדרום בעקבות מתקפת רקטות שנורו מרצועת עזה, שהחלה אמש (שישי) בשעה 22:00 עם שיגור של לפחות 8 רקטות לעבר שדרות ומספר יישובים במועצה האזורית שער הנגב. כיפת ברזל יירטה 6 רקטות והשאר נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בג'יהאד האסאמי נטלו אחריות לירי הרקטות והודיעו כי "ההתנגדות לא תשב בחיבוק ידיים נוכח המשך ההרג של העם הפלסטיני החיים תחת מצור". אמש כזכור נהרגו על ידי צה"ל ארבעה מחבלים שהתפרעו בגדר המערכת, יידו אבנים ומטענים לעבר כוחות צה"ל, חיבלו ואף ניסו לחדור לשטח ישראל. אחד נורה בג'בליה שבצפון רצועת עזה, 3 נהרגו בח'אן יונס שבדרום הרצועה ומחבל נוסף נורה למוות ע"י צה"ל באל-בוריג' שבמרכז הרצועה.

ההתפרעויות אמש בגבול עזה. צילום: תקשורת פלסטינית
ההתפרעויות אמש בגבול עזה. צילום: תקשורת פלסטינית

בעקבות ירי הרקטות שנמשך מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, כ-30 שיגורים נכון לשעה 06:00 בבוקר, אשר כ-10 מהם יורטו, שתיים מהם נפלו בשטח הרצועה והשאר בשטחים פתוחים, בוצעה במהלך הלילה תקיפה עוצמתית ונרחבת בה השתתפו עשרות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל כנגד 80 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הודעת דובר צה"ל האתרים שהותקפו: שני אתרים מרכזיים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים באל עטטרה ואזור נצרים, חמישה מתחמים צבאיים בחאן יונס, דיר אל באלח, תל זעתר וג'אבלייה, מתחם אימונים משולב ברפיח, פיר מנהרת לחימה בחאן יונס ועמדת תצפית כנגד מטרות אוויריות בבית לאהיא.

80 יעדי טרור הותקפו הלילה ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל
מתחם אימונים שתקף הלילה צה"ל בתל זעתר בצפון רצועת עזה
אתר לייצור אמל"ח שתקף צה"ל הלילה באל עטטרה בצפון רצועת עזה

צה״ל הודיע כי הוא רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות שבוצעה הלילה לעבר ישובים בשטח ישראל. וציין כי הירי מבוצע על רקע אווירה מאפשרת טרור שמוביל ארגון הטרור חמאס במרחב גדר המערכת ואשר הביאה את ארגוני הטרור ברצועה לביצוע הירי הלילה. צה"ל הדגיש כי הוא רואה בארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל.

התקיפה המשמעותית לא עצרה את ירי הרקטות שנמשך תוך כדי התקיפות ומטח נוסף מרצועת עזה נורה לעבר העיר שדרות. בעקבות זאת תקפו מטוסי קרב של צה"ל בניין בן 4 קומות, המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, בשכונת דרג' בעיר עזה. כחלק מהתקיפה הזהיר צה"ל וקרא מספר פעמים ליושבי המבנה לפנותו, טרם תקיפתו. בצה"ל הדגישו כי תקיפה זו הינה ביטוי ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל, שתעמיק ותתעצם ככל שיידרש.

תצלום אוויר של בניין מטה מנגנון הביטחון הכללי שתקף צה"ל הלילה

הירי מרצועת עזה נמשך והבוקר, מעט לפני השעה 10:00 זוהו חמישה שיגורים לעבר העיר שדרות והמועצה האזוריות שער הנגב. ארבעה מהם יורטו ע"י לוחמי כיפת ברזל.

צה"ל תקף בתגובה עוד שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו, אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום רצועת עזה.

צילום: תקשורת פלסטינית

בצה"ל אמרו לאחר התקיפה כי "צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות שבוצעה הלילה לעבר ישובים בשטח ישראל. ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני הוביל את המתקפה בעידוד משלוחי הטרור האיראניים ועל רקע אווירה מאפשרת טרור, שמוביל ארגון הטרור חמאס במרחב גדר המערכת."

צילום: דובר צה"ל

צה״ל הודיע כי יפעל בעוצמה רבה כנגד כוונות פיגוע מכל סוג מרצועת עזה ורואה בחומרה את פעילות הטרור שמובילים הארגונים. "צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל וערוך לבצעה ככל שיידרש." נמסר בהודעת דובר צה"ל.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן כינס לפני שעה קלה הערכת מצב בקריה בתל-אביב, יחד עם הרמטכ"ל ובהשתתפות בכירי צה"ל ומערכת הביטחון. בישיבה נבחנים דרכי הפעולה של צה"ל שיתעצמו ככל שיידרש.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לפי שעה השקט נשמר מעבר לשני צידי הגבול ובעזה נערכות בשעה זו הלוויות המחבלים שנהרגו אמש במהלך העימותים. במקביל מפרסמים הפלסטינים תמונות מההרס שנגרם כתוצאה מתקיפות צה"ל הלילה והבוקר.

ההרס מתקיפות צה"ל בעזה. צילום: תקשורת פלסטינית / רויטרס
ההרס מתקיפות צה"ל בעזה. צילום: תקשורת פלסטינית / רויטרס
ההרס מתקיפות צה"ל בעזה. צילום: תקשורת פלסטינית / רויטרס
ההרס מתקיפות צה"ל בעזה. צילום: תקשורת פלסטינית / רויטרס
ההרס מתקיפות צה"ל בעזה. צילום: תקשורת פלסטינית
ההרס מתקיפות צה"ל בעזה. צילום: תקשורת פלסטינית / רויטרס

ההרס מתקיפות צה"ל בעזה. צילום: תקשורת פלסטינית

תגובה אחת

Back to top button