חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו נפגש עם שרת החוץ של קנדה, "רואים בכם ידידים גדולים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם שרת החוץ של קנדה כריסטיה פרילנד במשרד החוץ בירושלים. בפגישה דנו בהמשך העמקת שיתופי הפעולה בין המדינות.

בפתח הפגישה ראש הממשלה נתניהו ושרת החוץ פרילנד מסרו הצהרות לתקשורת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הידידות בין ישראל וקנדה היא ידידות גדולה המבוססת על ערכים דומים ועל מחויבותנו לדמוקרטיה, חופש, חירות, שלטון החוק וכל הדברים הטובים שמאפיינים את שתי מדינותינו וגם על ידידות אישית עמוקה כיוון שישנם כ-35,000 קנדים בישראל ובכל שנה 100,000 ישראלים נוסעים לקנדה. אנחנו ידידים שלכם, אנחנו רואים בכם ידידים גדולים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו הוסיף "אנחנו מעריכים את תמיכתכם בפורומים בינלאומיים שונים, את העובדה שאמרתם שלא תכוננו יחסים בינלאומיים עם איראן, מה שאמור להיות מובן מאליו כשזה נוגע למדינה שקוראת בגלוי להשמדתה של המדינה היהודית האחת והיחידה, אבל אתם פעלתם לפי העיקרון הזה ואנו מעריכים זאת.

אנו מעריכים לא פחות את המחויבות שלכם לקבל את "הקסדות הלבנות". אני חושב שזאת פעולה הומניטרית מהמעלה הראשונה, משהו שאנו עושים יחד, ואני חושב שזאת דוגמה למעורבות האחראית שמאפיינת את קנדה וישראל."

עוד אמר כי "ישנם פרויקטים רבים שאנו רוצים לקדם. דיברנו בדרך לכאן, למעשה כבר פתרנו את זה, במהלך הליכת מסדרון קצרה החלטנו להאיץ את אשרור אמנת הסחר החופשי המעודכנת בינינו, שזה משהו שיהיה לתועלת ישראל וקנדה כאחד. ישראל היא אומת חדשנות. קנדה היא אחת הכלכלות הגדולות בעולם – יש בה חדשנות, יש לה שווקים, יש לה קשרים עם מדינות אחרות, מדינות גדולות, ואנחנו להוטים לקדם את שיתוף הפעולה בינינו בטכנולוגיה וסחר ולא פחות – בחלל ותעופה, ביטחון סייבר וכל תחום שעכשיו פתוח בפנינו בזכות המהפך המופלא בכלכלה העולמית המבוסס על המפגש בין ביג דאטה, בינה מלאכותית וקישוריות. זה יוצר תעשיות חדשות ומופלאות. ישראל נמצאת שם, בחוד החנית, קנדה נמצאת שם, ואנחנו יכולים לעשות הרבה יותר יחד למען שני עמינו ולמען עמים רבים ברחבי העולם. אני רוצה לדבר איתך גם על שיתוף פעולה במדינות שלישיות – אנחנו עושים את זה כבר עם מספר מדינות מערביות באפריקה ואנחנו יכולים להרחיב את זה עוד. זה מסייע מאוד למדיניות החוץ שלנו וגם להפצת טוב בעולם.

אז מכל הסיבות הללו אני מברך אותך בבואך לישראל, ואני משוכנע שיהיו עוד ביקורים רבים. ברוכה הבאה לירושלים."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button