כלכלהמבזקים

כוננות בלאק פריידיי: "עולם הקמעונאות המסורתי עובר טלטלה"

כתבת הטכנולוגיה של ערוץ 12 מעיין פרילוק, הנחתה בשבוע שעבר ביום שני האחרון את כנס Retail Disrupt הבינלאומי לתעשיית ה- E-COMMERCE שהתקיים במתחם אירועים לאגו בראשל"צ. בכנס השתתפו חברות אופנה מהארץ ומהעולם וביניהן הנהלת מותג האופנה RENUAR אשר ערכה סבב פגישות עם חברות הזנק מקומיות שמפתחות פתרונות לשוק הריטייל און-ליין. עוד השתתפו נציגי חברות ASOS, JD, Bloch ו- Myntra וענקית האופנה היפנית UNIQLO.

מעיין פרילוק. צילום: תומר פולטין

יעל קוכמן, מנכ"לית RE:TECH – HUB לסטארט אפים בתחום הריטייל וממובילות הכנס, ניהלה מעל הבמה שיחה "אחד על אחד " עם גרג פנצ'ר, מנהל הטכנולוגיה בענקית האופנה האמריקנית Express, אשר סיפר למשתתפים על תהליכי החדשנות בניסיון להפוך את חווית הלקוח בקניות און-ליין לדומה לחוויה בקניה פיזית. עוד סיפר פנצ'ר על שיתופי הפעולה של החברה עם סטארט אפים ישראליים בתחום הקמעונאות און-ליין.

יעל קוכמן. צילום: תומר פולטי

לדברי בן פלד, מפיק הכנס מטעם "אנשים ומחשבים" "עולם הקמעונאות המסורתי עובר בשנים האחרונות טלטלה, עם מגמה של נטישת החנויות והקניונים והמעבר לקניות באינטרנט. ככל שמגמת השופינג און-ליין ממשיכה לצבור תאוצה, כך היא מעמידה בפני החברות הפועלות בזירת מותגי האופנה אתגרים מורכבים. תחום האופנה, בו רגילים "לחוש" את המוצר- למדוד, להתנסות, ולבדוק כיצד הוא עונה לצרכים מבחינת מראה ונוחות- נדרש להתמודד עם חווית הקניות באינטרנט, הטומנת בחובה יתרון של מגוון דגמים ומוצרים אינסופי, אבל עדיין לוקה בחסר בחוויית הלקוח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: תומר פולטין

הוא הוסיף, "כתוצאה מכך, בפועל כ-35% מהמוצרים הנרכשים אונליין מוחזרים בסופו של דבר אל השולח, לרוב בשל מידה לא מתאימה. השיווק הקמעונאי, שבאופן מסורתי התמקד יותר ביצירת מותג ותדמית במקום ליצור דיאלוג עם הלקוח, נדרש להתמודד עם ה"שיבוש הקמעונאי" בדרכים יצירתיות. יצרני מותגים וקמעונאים המעוניינים לשרוד בזירה, הבינו שהם חייבים לאמץ אסטרטגיה הוליסטית שתסייע להם להתמודד עם אתגרי השינויים שעוברים על הענף, בצד אימוץ ארגז כלים תומכים בתחום הרכש, ניהול העובדים, המלאי, הרגולציה, השיווק, חווית הלקוח וכדומה. לכן, בצד המעבר לסחר מקוון, מורגשים כל הזמן שינויים דרמתיים בענף, עם כניסתם של כלים טכנולוגיים חדשים כגון בינה מלאכותית, רובוטיקה מתקדמת, הדפסה תלת ממד, חיישנים ו-IOT. בשנים האחרונות, סטארט-אפים רבים עובדים על טכנולוגיות שמנסות להפגיש בין עולם הקמעונאות הפיזי לווירטואלי. המספרים אומרים שאם ב-2015 הושקעו 160 מיליוני דולרים בעולם הריטייל טק, שנה לאחר מכן עמד המספר על 360 מיליון. כיאה “לאומת הסטארט-אפ” – לא מעט מהסטארט-אפים הם ישראליים, ועם המוניטין של ישראל כמעצמת טכנולוגיה, יותר ויותר חברות בינלאומיות וענקיות שופינג און-ליין פונות לכאן עבור פתרונות".

צילום: תומר פולטין

Back to top button