חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"אזורי תעשייה ובילוי מעורבים הופכים עבורם למטרות לפיגועים"

יו"ר הכנסת לשרת החוץ של קנדה: הפלסטינים רואים באזורי תעשייה ובילוי מעורבים מטרות לפיגועים, חרף ניסיונותינו להדק את שיתוף הפעולה

יושב ראש הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין, אירח היום (רביעי) בכנסת את שרת החוץ של קנדה, קריסטיה פרילנד. בהתייחס למצב ברצועת עזה אמר אדלשטיין: "אנחנו רוצים לייצב את המצב ברצועה, אבל זה בלתי אפשרי, כשהפלסטינים שורפים את השדות שלנו. אני מאמין שבכל אזור תעשייה מעורב יש שלום אמיתי בין הבריות, אבל אני יודע שהפלסטינים שונאים לראות את שיתוף הפעולה הזה, והמקומות האלה הופכים עבורם למטרות עליונות לפיגועים", אמר כשסיפר על רצח ארי פולד ז"ל בקניון גוש עציון ורצח קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז״ל באזור התעשייה ברקן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אדלשטיין, אשר שימש כיו"ר אגודת הידידות ישראל-קנדה במשך 9 שנים בעבר, סקר בפני השרה הקנדית, הידועה כפעילה פמיניסטית, את תוצאות הבחירות המקומיות שהתקיימו אתמול, והתגאה בהישגי המועמדים הצעירים והנשים: "לראשונה נבחרה אישה לכהן בראשות אחת מ-3 הערים הגדולות בישראל. בנוסף, נרשמו כמה הפתעות, בהן הקרב הצמוד בין מועמד גבר למועמדת אישה בעיר האורתודוקסית בית שמש. כמו כן, בשל היבחרו של חבר ז'קי לוי לראשות עיריית בית שאן, צפויה להחליפו בשורות הליכוד אסנת מארק, ובכך יגיע מספר חברות הכנסת המכהנות בקדנציה זו לשיא חדש: 36 חברות כנסת, 30% מהמחוקקים במשכן.

בפגישתם התייחס גם לשיטת הבחירות בישראל ואמר כי הוא מתנגד לאחוז חסימה גבוה; "למרות שהפרלמנט הישראלי מונה כיום 10 סיעות, אני עדיין סבור שזהו הייצוג המיטבי ביותר של הדמוקרטיה".

השרה פרילנד אמרה כי היחסים החמים בין שתי המדינות אינם ולא צריכים להיות מושפעים מפוליטיקה: "טיב הקשרים בין קנדה לישראל הוא אסטרטגי. עבדנו קשה ואנחנו שומרים על כך בהצלחה". פרילנד ציינה כי אוכלוסיית היהודים בקנדה היא השלישית בגודלה בעולם, והקהילה היהודית פעילה ומשפיעה מאוד במדינה.

צילום: דוברות הכנסת – נועם ריבקין פנטון

זהו ביקורה הראשון בישראל של שרת החוץ הקנדית בת ה-50. פרילנד, היא עיתונאית בכירה לשעבר וידועה בגישתה החיובית כלפי ישראל.

בחודש אוגוסט השנה פורסם כי בעקבות ציוץ שהעלתה בטוויטר, אשר מתח ביקורת על מעצרה של פעילת זכויות אדם בערב הסעודית, גורש שגריר קנדה בריאד, הושעו קשרי המסחר והטיסות בין שתי המדינות ואלפי סטודנטים סעודים הלומדים בקנדה הושבו למולדתם.

בשבועות האחרונים כינתה את הסברי ערב הסעודית לגבי נסיבות מותו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י כ"לא מספקים ולא אמינים".

בעבר נאסרה כניסתה של פרילנד לרוסיה בעקבות ספר ומאמרים שפרסמה על הנעשה במדינה.

Back to top button