חדשות הארץמבזקים

יתפתחו תנאי שרב ורוחות: כוננות שיא בחיפה בפני סכנת שריפות

העירייה פונה לתושבים בבקשה להקפיד שלא להדליק אש בשטחים פתוחים, ולהזמין באופן מידי את לוחמי האש בכל מקרה בו הם נתקלים בתחילת התלקחות של אש. היערכות העירייה מבוססת על מדד השירות המטאורולוגי להתפשטות שריפות המורה על תנאי קיצון. המדד המפורסם ע"י השירות המטאורולוגי מורכב מעצומת הרוחות, טמפרטורות ורמת היובש מצביע על סכנה קיצונית להתפשטות שריפות מיד עם התרחשותן.

על פי התחזית יתפתחו תנאי שרב עם רוחות מזרחיות יבשות בדומה לאלו שגרמו להתפשטות המהירה של השרפה הגדולה שפקדה את העיר בנובמבר 2016. שיא השרב צפוי החל מהיום בבוקר כולל יום שישי, ועד צהרי שבת כאשר הרוחות צפויות להיחלש.

בהתאם לתחזית זו הועלתה דרגת הכוננות לכוננות שיא לאחר שכבר שלשלום הנחה מנכ"ל עיריית חיפה גדי מרגלית, את היחידות הביצועיות בעירייה ואת אגף הביטחון, להעלות את רמת הערנות והמוכנות לסכנה של התפתחות שריפות בסוף השבוע הקרוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך יבצעו שירותי הכבאות ורשות הטבע והגנים תצפיות אוויריות ובאמצעות רכבים באזורי החורש הגובלים בשכנות וביערות הכרמל לאיתור מקדים של שריפות.

במקביל תגברה גם העירייה גם סיורי אגף הביטחון באזורים אלה וכן מיקדה את המצלמות הטרמיות לעבר יערות הכרמל והשכונות הגובלות בהן. כמו כן מולאו כבר אתמול (רביעי) כל מאגרי המים של התאגיד מי כרמל עד למפלס העליון ביותר.

העירייה חוזרת ופונה לתושבים בבקשה להקפיד שלא להדליק אש בשטחים פתוחים, לגלות ערנות ולדווח למוקד כיבוי אש (102) או למוקד העירוני (106) על כל מקרה בו קיים חשד להתלקחות אש.

Back to top button