חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

6 וחצי שנות מאסר ופיצוי בגובה 8 מיליון ש"ח נגזרו על נוכל הנדל"ן

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב (כב' השופט שגיא) גזר היום (חמישי) את דינו של גיא מונסונגו / חגי שטראוס ל- 77 חודשי מאסר בפועל, תשלום פיצויים לנפגעי העבירה על סך 8 מיליון ש"ח וחילוט על סך 2 מיליון ש"ח, לאחר שהורשע בעבירות מרמה, זיוף, הונאת נושים, הלבנת הון, עבירות מס ועוד.

על פי כתב האישום, בו הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון לאחר הליך גישור, פעל הנאשם למכור זכויות פרויקטים בנדל"ן ביודעו כי לא יצאו לפועל, בין אם בשל כך שאין לו זכות חוזית בפרויקטים, ובין אם בשל כך שמעולם לא הגיש בקשות להיתרי בנייה לעיריות. מטרת הנאשם הייתה לקבל לידיו במרמה כמה שיותר "דמי רצינות" שגבה מלקוחות הרכישה, שנעו בסכומים של עשרות אלפי שקלים מכל לקוח והגיעו אף ל-200 אלף ש"ח מכל לקוח. הנאשם השתמש בכסף שהתקבל לשימושיו האישיים הרבים והשונים, ולא למטרות שלשמן התקבל.

בהחלטתו קבע ביהמ"ש: " אין חולק כי מעשיו של הנאשם חמורים, מכוערים, וכאלה שהובילו לפגיעה קשה בעשרות רבות של קורבנות העבירה. הנאשם פעל במסגרת תכנית מרמה מתוחכמת, במספר מישורים כמפורט בכתב האישום המתוקן, והכל על-מנת ליצור מצגי שווא ולקבל את כספי קורבנות העבירה במרמה. אין מדובר במעידה נקודתית, אין מדובר בכשל חד פעמי אלא בתכנית מסועפת, בה התמיד הנאשם ופעל לאורך תקופה ממושכת. יתרה מכך, תכנית המרמה, למרבה הצער, נשאה פירות, והנאשם- ביחד עם אחרים- גרף סכומי כסף משמעותיים ביותר, אשר חלקם הקטן נתפס על-ידי רשויות החקירה, והוא עתיד להיות מחולק בין קורבנות העבירה, בהליך נפרד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
גיא מונסונגו (צילום: מתוך פייסבוק)

Back to top button