חדשות הארץמבזקים

"לפתוח מחדש את תיק החקירה בפרשת רצח תאיר ראדה ז"ל"

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) פנתה היום (חמישי) אל הגורמים הבכירים במערכת החוק, אכיפת החוק והמשפט בדרישה לנקוט צעדים בתיק רצח תאיר ראדה ז"ל בעקבות הממצאים האחרונים.

במכתב לאותם גורמים כתבה ח"כ מלינובסקי "עקב השתלשלות העניינים המטרידה בתיק הרצח, החל מהחקירה הראשונית, כלה בדבקות בראיות מסוימות והתעלמות מראיות אחרות ועד הראיות החדשות אליהן אנו נחשפים בימים אלו, אני פונה אליכם בדרישה לפתוח מחדש את התיק לחקירה. השרה שקד הודיעה לפני זמן קצר שמשרדה יממן את בדיקות ה-DNA לשערות שנמצאו בזירה. ברצוני להבין באיזו מסגרת השרה מחליטה על מהלך זה שימומן מהכיס הציבורי? האם מדובר בפתיחת חקירה מחדש וזו המסגרת המתאימה לביצוע הבדיקה? האם יש החלטה לקיום משפט חוזר ולשם כך, המשרד נערך? מתוקף איזו סמכות מורה השרה שקד על מימון בדיקת ממצאים בתיק רצח בזמן שפסק הדין חלוט ולא מתנהל שום הליך משפטי או חקירתי?
התנהגות רשויות אכיפת החוק בתיק זה מטרידה. מרגע הימצאות ראיות חדשות שהעלו עוד ועוד ספקות בנוגע להליך התקין של החקירה בתיק זה, הגורמים המעורבים מנסים שוב ושוב להפחית מעוצמת הראיות ולטשטש אותן ופועלים בשיתוף פעולה יוצא דופן על מנת להוריד את הסוגיה מסדר היום הציבורי.

מספיק למרוח ולטייח את האופן הרשלני בו בוצעה החקירה ולכפות על המעורבים בהליך שנים של ספקות ומרורים. סביר שמערכת המשפט תגונן על החלטותיה אך אם ישנו ספק, סבירות קטנה, שמדובר באדם שיתכן וחף מפשע אזי נעשה עוול לכל המעורבים – לאשם, למשפחתו ובעיקר למשפחת הנרצחת תאיר ראדה ז"ל שחייה בסיוט במשך שנים עשר שנים. כמו כן, הפגיעה באמון הציבור במערכת היא חסרת תקדים ועל מנת להשיבו יש לנקוט באופן מיידי צעדים שיפחיתו את הספקות או יאששו אותן. אני קוראת לכל הגורמים המעורבים להתעורר, לקחת אחריות ובאופן מיידי להורות על אחד משלושה דברים: פתיחת תיק החקירה מחדש, הודעה על מוכנות הפרקליטות למשפט חוזר או חזרה מכתב האישום נגד רומן זדורוב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ח"כ יוליה מלינובסקי. צילום: אתר הכנסת

Back to top button