צרכנות

5 השימושים הנפוצים בחומצה היאלורונית

מי שלא מכיר את החומצה ההיאלורונית בוודאי יחשוב שמדובר על חומר כימי כל שהוא אשר מיוצר באופן מלאכותי במעבדות. למעשה, מדובר על חומר אשר מיוצר בגוף באופן טבעי וניתן לעשות בו שימוש במגוון דרכים על מנת לגרום לשיפור ניכר בבריאות של מראה העור שלנו. היות שזהו חומר אשר מיוצר באופן טבעי בגוף האדם הוא לא יהיה בשום אופן מזיק, וניתן יהיה להשתמש בו ללא כל חשש. לחומצה ההיאלורונית ישנן סגולות מרפא אשר מוכרות לעולם הרפואה מספר שנים וככל שממשיכים לעשות בה שימוש, מתגלים שימושים חדשים שלא היו ידועים לפני כן.

חומצה היאלורונית לפרטי פרטים

מדובר על מולקולה שמורכבת ממיליוני אטומים ויש לה נטייה להתחבר אל עוד מולקולות אשר דומות לה ועל ידי כך ליצור סוג של מבנה שסופח אליו כמות גדולה של נוזלים. תכונה זו היא בעלת תפקיד ראשי ומרכזי בשמירה על רקמות העור, המפרקים וגם העיניים. היא גם תורמת לעיכוב משמעותי בתהליך ההזדקנות, עובדה שהפכה את השימוש בה לפופולארי בקרב קוסמטיקאיות רבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

5 השימושים נפוצים בחומצה זו

כאמור, ישנם שימושים שונים שניתן לבצע בחומצה זו.

  • אחד השימושים המוכרים הוא הזרקה של חומצה היאלורונית אל חלל מפרקי שתביא לירידה משמעותית בשחיקה של הסחוס והאטה של התהליך הניווני. כך ניתן להקל למשל על תנועת המפרקים, להוריד באופן משמעותי סימנים של דלקות, וגם להביא להקטנה של החיכוך במקרה של פציעה. שימוש זה רווח אצל אנשים שמתאמנים, בעלי משקל עודף או אצנים.
  • השימוש בחומצה יביא במקרים רבים לדחייה או ביטול של ניתוחים שונים, אך יש לחזור על ההזרקה שכן החומר הוא מתכלה ונספג בגוף.
  • גם תחום הרפואה האסתטית עושה שימוש בחומצה זו, וניתן למלא באמצעותה קמטים על ידי הזרקה באופן נקודתי. כך ניתן לתקן סימני גיל באופן בטוח מבלי להשתמש בחומרים מזיקים. אפשר לטפל בקמטים עמוקים או עדינים וגם לעיצוב של השפתיים. החומצה תחזיק מעמד זמן רב יחסית ולא יהיה צורך בהזרקה בטווחים קצרים.
  • חומצה היאלורונית במוצרי קוסמטיקה הפכה לרכיב מרכזי. בשנים האחרונות פותחו סוגים שונים של חומצות היאלורוניות שנחשבות למשופרות וניתן לעשות בהן שימוש בשיפור מצב העור כך שניתן לראות זאת בבירור. תכשירים קוסמטיים רבים מכילים שיעור כל שהוא של חומצה היאלורונית. היות שמדובר על רכיב יקר למדי כדאי לנסות ולבחון את המרכיבים שמופיעים על גבי אריזות התכשירים. אם אתם רוצים להיות בטוחים שמוצר מכיל אחוז גבוה של החומצה, ניתן לדעת זאת על ידי המיקום של הרכיב בסדר הכללי של המרכיבים.
  • מיזוטרפיה היא הזרקה שמתבצעת על ידי קוסמטיקאית והוא שימוש נוסף שניתן לבצע בעזרת החומצה. יש לחזור על הטיפול בכל כמה שבועות או חודשים והוא יאט את תהליך ההזדקנות האופן משמעותי. זאת ועוד, קיים שימוש נוסף וחדשני הוא בתחום האיפור שגם הוא לקח את החומצה וישנן חברות רבות שעושות בה שימוש בתור בסיס לתכשירים רבים.

אל מי כדאי לפנות בנושא הזרקת חומצה היאלורונית

מי שעוסק בהזרקת חומצה היאלורונית הם בעלי מקצוע מנוסים בתחום הקוסמטיקה שמסוגלים לבצע את הפעולה באופן בטוח ללא כל סכנה לבריאותכם. רצוי לחפש המלצות אודות מטפלים בתחום ולא להתפשר על רמת הטיפול. השימוש בחומר הוא בטוח למדי ולא נשקפת סכנה כל שהוא ממנו.

ייתכן שבעתיד יפותחו חומרים נוספים אשר יסייעו להאטה של ההזדקנות ודברים נוספים בתחום הקוסמטיקה, ומומלץ לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא, לקרוא חומרים בנושא, כך שתוכלו להיעזר בו בתחומים שונים בחיי היומיום שלכם.

 

Back to top button