חדשות הארץמבזקיםתאונות עבודה

ראשי המגזר העסקי הגישו עתירה לבית הדין הארצי לעבודה

ראשי המגזר העסקי הגישו עתירה לבית הדין הארצי לעבודה נגד השביתה הצפויה של ההסתדרות ביום רביעי: "אנו מכירים בצורך לקדם משמעותית את נושא הבטיחות בעבודה אך גרימת נזק כספי משמעותי למשק ולכלל המגזר העסקי אינה הדרך לפתרון. אנו קוראים לבית הדין לקרוא לצדדים הרלוונטיים לשבת ביחד למשא ומתן, עד לייצור פתרונות אפקטיביים"

השביתה תוביל כבר מהיום הראשון לנזק כספי ישיר של 1 מיליארד שקל, כאשר כל שתימשך השביתה, נזק זה רק ילך ויגדל.

נשיאות הארגונים העסקיים, שמייצגת את כלל המגזר העסקי במשק בראשותו של שרגא ברוש, הגישה אתמול (שני) עתירה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, נגד השביתה הכללית במשק שההסתדרות יזמה למחר (רביעי). בעתירה דורש המגזר העסקי מבית הדין, להוציא צו מניעה זמני וקבוע נגד השביתה, ובמקביל לזמן את הצדדים המעורבים לדיון דחוף לשם פתרון המשבר. "איש לא חולק על הצורך לפתור את בעיית תאונות העבודה אך השבתת המשק לא תפתור דבר ותגרום נזק כספי עצום למשק ולמגזר העסקי. אנו קוראים לבית הדין לקרוא לצדדים הרלוונטיים לשבת ביחד למשא ומתן, עד לייצור פתרונות אפקטיביים שרובם בסמכות הממשלה" מסר נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לטענת התביעה, ההסתדרות עושה שימוש לא סביר ולא מידתי בכלי השביתה, תוך כדי פגיעה קשה בכלל המשק הישראלי ותושבי המדינה – שכלל אינם צד בסכסוך והם בבחינת קורבן תמים. בעתירה גם צוין כי במקום שהשביתה תשיג את מטרתה – קידום בטיחות בעבודה, היא תפגע בעיקר באוכלוסייה החלשה בישראל, כגון קשישים ונתמכי סעד, אשר זקוקים לתמיכה מהמדינה באמצעות ביטוח לאומי ושירותי בריאות.

"הכוח של השביתה לגרום נזקים כבדים וסבל בל ישוער לציבור רחב שכלל אינו צד לסכסוך בין העובד לבין המעסיק, ככל כוח אחר במדינה דמוקרטית, אינו בלתי מוגבל והוא נדרש לאיזון מול זכויות ואינטרסים אחרים של הציבור" נכתב בעתירה.

בתביעה גם ישנה הרחבה על הפגיעה הקשה הצפויה למגזר העסקי בישראל בשל השביתה, ובפרט לתעשייה הישראלית ותנועת התיירות לישראל. "קיום השביתה המתוכננת ולו גם ליום אחד, או חלק ממנו, יגרום נזק בלתי הפיך למדינת ישראל, תושביה וכלכלתה. השביתה תוביל כבר מהיום הראשון לנזק כספי ישיר של 1 מיליארד שקל, כאשר כל שתימשך השביתה, נזק זה רק ילך ויגדל".

כמו כן נכתב בתביעה כי "לכל אותם אלפי עסקים המשנעים את תוצרתם באמצעות הנמלים ישנן הזמנות של לקוחות מחו"ל עם מועדי הספקה מוגדרים ואי עמידה במועדים אלו תגרום לנזקים עצומים החל מפגיעה בלתי הפיכה במוניטין שנצבר במשך שנים תוך התרת השטח למתחרים ממדינות אחרות ועובר דרך התמוטטות מוחלטת של עסקים במקרים מסוימים. למעשה המגזר העסקי כולו עשוי לעמוד בפני מצב קשה של פגיעה בייצור עד כדי שיתוק במקרים מסוימים בשל גמר מלאי חומרי גלם המיובאים מחו"ל. פגיעה קשה ביותר תגרם גם למגזר המסחרי בשל העדר מוצרי יבוא שונים. ככל שתמשך השביתה כך יתגברו הנזקים עד כדי מצב שהמדינה לא תוכל לשאתו. בנוסף השבתת נמלי הכניסה לישראל באוויר בים וביבשה פוגעת פגיעה אנושה בתנועת התיירות. רק מעצם האיום בהשבתת נמלי הכניסה והיציאה לישראל נגרם נזק כבד לענף התיירות, לנוכח חששם של תיירים ומבקרים עתידיים שמא תמנע כניסתם לישראל או יציאתם ממנה במועד. הנזק הכספי בגין שינויים אלו מגיע למאות אלפי שקלים נזקים למלונות ישראל לשירותי התיירות הנלווים ולכלל כלכלת ישראל".

Back to top button