חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

התייעצויות ביטחוניות בקרייה וירי מסיבי בדרום, לאן פנינו?

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת (שני) התייעצות ביטחונית בקרייה בתל אביב עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון וצה"ל.

בדיוק לפני 24 שעות קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים בפריז בה אמר כי "ישראל היתה כפסע ממבצע צבאי רחב ברצועה אך חמאס הבין מהר מאוד את המסר שלנו ובחר להמשיך בדרך ההסדרה." נתניהו הוסיף כי "עם זאת ישראל אינה חוששת ממלחמה ברצועת עזה אך תעשה זאת כאשר תהיה זו הברירה האחרונה לאחר שמוצו כל האפשרויות."

מאז החל הירי המסיבי לעבר יישובי הדרום, ירי שהגיע לראשונה גם לאזור ים המלח, שוגרו מעל 100 רקטות ופצצות מרגמה. צה"ל במקביל פתח אף הוא במתקפה אווירית רחבה ברצועת עזה והפלסטינים מדווחים על שני מחבלים הרוגים ועל נפגעים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נראה כי בימים הקרובים פני ארגוני הטרור בעזה להסלמה וישראל תיאלץ להגיב לאירועים בעוצמה. לפי שעה טרם ברור מה בכוונתה של ישראל לעשות והאם גם לאחר אירועים קשים אלה, כשהרע מכל אירע אמש במותו של סגן אלוף מ' ז"ל וקצין צה"ל נוסף שנפצע בהיתכלות במהלך פעילות מבצעית בדרום רצועת עזה, תמשיך ישראל בכיוון ההסדרה.

יש לציין כי רק לפני ימים אחדים הוזרמו 15 מיליון דולר מקאטר לרצועת עזה, כספי סיוע לתשלום משכורות ה"פקידים" של חמאס. ראש הממשלה התייחס לנושא ואמר כי הוא חושב שבעת הזאת היה זה צעד נכון לאפשר לקטאר להעביר את הכסף לרצועת עזה, זאת בכדי למנוע משבר הומניטרי.

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

תגובה אחת

Back to top button