חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

חמאס צפה באוטובוס, עקב מרחוק וביצע ירי מדויק – צפו בתיעוד

חמאס פרסם הלילה (שני) תיעוד מטריד מאוד שמציג את האירוע בו נפצע חייל צה"ל באורח קשה בכפר עזה שבמועצה האזורית שער הנגב, לאחר שטיל נ"ט מסוג קורנט נורה מרצועת עזה לעבר אוטובוס שלידו עמד.

בסרטון שהפיץ חמאס שאורכו דקה ו-23 שניות נראה כי בוצע מעקב ממושך שכנראה נמשך דקות ארוכות לפני שיגור טיל הנ"ט לעבר האוטובוס. בסרטון נראה האוטובוס מוריד חיילים, שאף נראים כשהם מוציאים את הציוד שלהם מתא המטען ורק לאחר מכן שהסתובב על מנת לעזוב את המקום בוצע הירי לעברו.

יש לציין כי בסרטון אף נראים כלי רכב מסחריים (סבאנות צבאיות) כשלידם מספר חיילי צה"ל. אין ספק כי מחבלי חמאס שעומדים מאחורי האירוע הזה תכננו אותו בקפידה ואף החליטו בשעת מעשה על פגיעה "מינימלית" שמצד אחד תעביר את המסר ומצד שני שלא תגרור את הצדדים לעימות רחב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהנראה בסרטון אין מקום לספקות כי מי שלחץ על ההדק היה יכול לגרום לנפגעים רבים מקרב חיילי צה"ל. בנוסף לפגיעה הקשה בחייל צה"ל, בפרסום הסרטון מעביר חמאס מסר נוסף שחייב להטריד כל מפקד בגזרת עזה וזו הקלות הבלתי נסבלת בה כוחות צה"ל חשופים אל מול אויב אכזרי שלא בוחל בשום אמצעי ומחכה להזדמנות כדי לפגוע בכוחות.

האירוע החמור כפי שמוצג, חייב להביא לפתיחת חקירה מקיפה שתברר כיצד התאפשר לכוחות להיות כל כך חשופים בפני האויב. שטח כזה בו מתכנסים חיילים רבים חייב להיות מוגן.

4 תגובות

  1. איפה הצל של פעם פשוט בושה לא להאמין מפקדים דפוקים איך אפשר לשון בשקט עם מפקדים כאלה בושה

  2. מהצפיה בסרטון כלל לא ברור לי מנין הגיע הכתב למסכנה כי המרצחים הארורים ימ"ש "החליטו על פגיעה
    מנימאלית" אדרבא נראה לי כי הם חשבו שהאוטובוס מלא בנוסעים וכלן לא רצו לירות לעבר חיילים בודדים שעומדים בחוץ אלא רצו להשמיד אוטובוס שלם עם כל נוסעיו ורק בחסדי השם בדרך ניסית נוסעי האוטובוס כמעט כולם ירדו קודם דבר שהמחבלים המרצחים לא ידעו ולכן נכשלה תוכניתם לפיגוע רב נפגעים

  3. מה לפתוח בחקירה לפתוח במבצע לנקות את עזה כמה שמבליגים משנה לשנה הם עולים מדרגה

Back to top button