מבזקיםפוליטי / מדיני

ארדן: "אתמוך מחר בכל הכח בהסכם שהושג ושמתקן עוול היסטורי"

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן תקף אתמול (שבת) בערב חלק מכלי התקשורת בנוגע להחלטה על שכר השוטרים והסוהרים מחר ואמר כי יש להם קשיי הבנה וכי הם נוטים לייצר פייק ניוז ולחברה לאירועים הפוליטיים.

ארדן ביקש להבהיר כי לא מדובר רק בגמלאי המשטרה אלא גם בשוטרים והסוהרים המשרתים. בנוסף ציין כי ראש הממשלה נתניהו והממשלה הנחו לפני כחודשיים על מו״מ כדי להגיע ‏להסכם עם השוטרים והסוהרים וההסכם הושג עוד לפני ובלי קשר לאירועים הפוליטיים. הוא הדגיש כי תיקון העוול בשכר השוטרים והסוהרים אינה יוזמה עכשווית אלא החלטה שיפוטית של מספר ערכאות בבתי הדין לעבודה.

ארדן הוסיף כי "המו״מ רק הביא לפריסה ארוכת שנים של חוב המדינה כך שהשוטרים והסוהרים לא יקבלו את התוספת מייד ‏אלא היא תיפרס על פני 17 שנה עד שנת 2035 (המדינה קיפחה את שכרם במשך 13 שנה מאז 2006).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אם הממשלה לא תאשר את הסיכום שהושג- בתי המשפט יחייבו את המדינה לשלם את הסכום הזה הרבה יותר מהר ואולי גם בתוספת ריבית והצמדה (מדובר בסוג של הלנת שכר שעשתה המדינה)."

השר גלעדן ארדן עם ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון. צילום: אתר הכנסת

ארדן הדגיש, "לא הודעתי שאתנגד מחר, ‏הודעתי שאתנגד נחרצות לקיצוץ שהאוצר מנסה להשית על המשרד לבטחון הפנים (קיצוץ כפול משאר המשרדים) כסוג של "עונש" על כך שהשוטרים והסוהרים מיצו את זכותם בבתי המשפט וזכו בעתירות. לא ראוי לפגוע בתגובה בבטחון האישי של אזרחי המדינה ולהביא קיצוץ שמשמעותו פיטורי 700 שוטרים וסוהרים."

השר ארדן אמר כי "יש כאן תיקון עוול כלפי אלפים רבים שקופחו ובהם גמלאים רבים ששירתו עשרות שנים ומקבלים בסה"כ כ-3,500 שקל בחודש ומתקשים לשרוד. אני מציע לכל העיתונאים שלא מכירים לעומק את מאבק השוטרים והסוהרים לחשוב לרגע לפני שהם ממהרים "להטיל רפש" בסיכום שהושג. אין פה שום קשר לבחירות או לפוליטיקה! כמי שנאבק חודשים ארוכים למען ההסכם עם השוטרים והסוהרים-אתמוך מחר בכל הכח בהסכם שהושג ושמתקן עוול היסטורי כלפי עשרות אלפי משרתים המסכנים את חייהם יום יום בהגנה עלינו. אולם אפעל לשינוי הקיצוץ שהאוצר משית, שיש בו פגיעה במשטרה ובבטחון האישי".

Back to top button