חדשות הארץמבזקים

המשטרה: "לא ניתן יד לניסיון הפסול והמגמתי להוביל את המהלך"

במהלך השנים האחרונות, מנהל בעל כורחו פיקוד המשטרה בהובלת המפכ"ל וראש אמ"ש ביחד עם המשרד לביטחון הפנים בהובלת השר לבט"פ, מאבק מתמשך בדבר מימוש החלטת ממשלה ש/33 המחייבת הצמדת שכר של משרתי הקבע במשטרה ובגופי הביטחון האחרים למשרתי הקבע בצה"ל ובמסגרתה תשלום תוספת היעדר ביטחון תעסוקתי מאז שנת 2006.

במסגרת המאבק לתיקון עוול בן 13 שנה שהוא בגדר הלנת שכר, הכריעו 3 ערכאות שונות בבית הדין לעבודה והכירו בזכויותיהם של השוטרים והגמלאים לקבלת תוספת זו המגיעה להם עפ"י דין. בין היתר אמר בימ"ש: "משרד האוצר החיל מדיניות סותרת להחלטות ממשלה מבלי שהוסמך לכך" וכן כי "יש להצטער על האופן בו פעל משרד האוצר במשך השנים בהקשר זה".

נזכיר כי לשוטרים לא קיימת כלל הזכות לשבות או להתאגד במטרה לשפר את תנאי שכרם ובכלל, וההחלטה על הצמדת השכר ניתנה בשעתו כפיצוי על חקיקה ששללה מהשוטרים זכות זו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחרונה הגיעו נציגי המשטרה, המשרד לבט"פ ונציגי האוצר, להסכם פשרה שיכלול את פריסת התשלומים המגיעים לשוטרים והגימלאים ע"פ שנים רבות, מצב שיכל היה כמובן להימנע אם התוספת הייתה משולמת במועדה כנדרש ובאופן שוטף – שכן כאמור מדובר בתשלומים שמגיעים לשוטרים בדין.

במשטרה אמרו הבוקר: "לצערנו במהלך היממה האחרונה יש מי שמנסה לצייר יישום וביצוע של החלטת ממשלה ופסק דין של בית המשפט, כאילו ומדובר בכלכלת בחירות או בשיקול פוליטי כזה או אחר, לעיתים תוך זלזול בוטה ופסול בציבור של עשרות אלפי שוטרים וגמלאים המשרתים ומגנים מזה עשרות שנים על אזרחי ישראל, כאשר בפועל לוחות הזמנים לפיצוי נובעים מהחלטת בית המשפט. בין אם אמירות של פקידי אוצר, פרשנים או בעלי עניין אחרים – הרי שלא ניתן יד לניסיון הפסול והמגמתי להוביל מהלך שלא לקיים הוראות פסק דין והחלטת ממשלה ולתקן עוול ממושך שהוא בגדר הלנת שכר עבור עשרות אלפי גמלאי משטרה ומשרתי קבע בישראל."

עוד אמרו במשטרה, "נזכיר כי כפשרה ועל מנת שלא להעמיס על תקציב המדינה ויתרו השוטרים, הגמלאים והסוהרים, לפנים משורת הדין, על הצמדה וריבית בגין חוב שהצטבר במשך 13 שנים, ואף הסכימו לפריסת החזר הזכאות המלאה למשך כ-30 שנים מיום הזכאות (2006).
משטרת ישראל תמשיך לפעול למימוש זכויותיהם, שכרם ותנאי שירותם של המשרתים בשורותיה."

תגובה אחת

  1. מתאים יותר להצמיד את השכר במשטרה לשל מערך לוחמי האש והכיבוי (למה דווקא לצבא הקבע …הפועלים 24/7 וללא בטחון תעסוקתי בהגדרה… ניתן לפטר כל אחד ללא תהליך פיטורין ובכל נקודת זמן)
    אגב- הגימלאים של צהל לא צמודים לשכר של אנשי הקבע!!! יתרה מכך – שדדו מגימלאי צהל כשליש מהשכר עקב מאבק לסוג ההצמדות וכיום חלק גדול מהם נמצא מתחת לשכר מינימום.
    וכל זאת עוד לפני העוול בנושא ההיוון (הלוואה לכל החיים בריבית של שוק שחור)

Back to top button