חדשות הארץמבזקים

"זה מצב אבסורדי 'לשחרר' את מפכ"ל המשטרה מהליך הבדיקה"

התנועה לאיכות השלטון שלחה היום (שני) מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ובו דרישה כי המועמד לתפקיד המפכ"ל החדש, ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי, יעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי בטרם יאושר מינויו. "נוצר מצב אבסורדי בו מפכ"ל המשטרה, העומד בראש הפירמידה והמנהיג את משטרת ישראל מבחינה מקצועית וערכית, למעשה 'משוחרר' מהליך הבדיקה הקריטי"

בתחילת חודש נובמבר הודיע השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, כי המועמד עליו הוא ממליץ לתפקיד המפכ"ל הבא למשטרת ישראל הוא ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי. לאור המלצתו של השר, עבר המינוי לבדיקת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. מינוי זה, של אחד מן התפקידים החשובים ביותר במדינת ישראל בכלל, ובתחום של מערכת אכיפת החוק וביטחון הפנים בפרט, ראוי וצריך שיתקיים על פי הדין ובהתאם לעקרונות המנחים את מדינת ישראל והמשטרה בכל הנוגע למינויי בכירים. מינוי לתפקיד קריטי זה, חייב לזכות באמון הציבור ולבטא עמוד שדרה ערכי ומקצועי.

כידוע, השר לביטחון פנים בשיתוף עם המפכ"ל היוצא, רנ"צ רוני אלשיך, הובילו מהלך חקיקתי נרחב לתיקון פקודת המשטרה, כך שלבדיקות ההתאמה לתפקיד הנערכות לשוטרים בדרגות מסוימות יתווספו בדיקות התאמה תעסוקתיות הכוללות בדיקת פוליגרף. וכך נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק: "הבדיקות הנעשות בטרם הגיוס למשטרה ובמהלך השירות בה אין בהן די…תכליתן אינה לבדוק היבטים הקשורים בשמירת החוק וטוהר המידות הדרושים לשם התאמה לשירות במשטרה… מתן אפשרות לשימוש בפוליגרף במקרים המתאימים, נועד למנוע או למצער לצמצם שימוש לרעה בכוחו וסמכותו של משרת במשטרה המשמש בתפקיד בכיר או רגיש; לשמש ככלי הרתעה למשרתים במשטרה ולהבטיח את אמון הציבור במשטרה ובשוטרים. בלא אמון זה, לא תוכל המשטרה לממש את ייעודה ולהבטיח את השמירה על הסדר הציבורי ושלטון החוק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתנועה לאיכות השלטון אמרו כי למרות המהלך הראוי לחיזוק אמות המידה הערכיות במשטרת ישראל, נראה כי המהלך כולו פגום – כשמפכ"ל המשטרה המיועד כלל איננו מחוייב במהלך הליך מינויו לעבור את אותה בדיקת הפוליגרף לבדיקת התאמתו לתפקיד. נוצר מצב אבסורדי בו מפכ"ל המשטרה, העומד בראש הפירמידה והמנהיג את משטרת ישראל מבחינה מקצועית וערכית, למעשה "משוחרר" מהליך הבדיקה הקריטי. הדבר עלול לפגוע באופן ברור באמון הציבור במפכ"ל המשטרה ובמשטרת ישראל כולה, ולהוביל אף לחוסר אמון של השוטרים עצמם בתפקידים הבכירים, העוברים בדיקות פוליגרף, בעומד בראש המערכת – המפכ"ל.

התנועה קוראת לשר ארדן וליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, לפעול בהתאם לעקרונות ולערכים הבאים לידי ביטוי בדברי ההסבר לחוק, ולפעול להסדרת הליך לפיו גם מפכ"ל שמינויו נבדק על ידי הוועדה למינוי בכירים, יעבור בדיקת התאמה תעסוקתית הכוללת בדיקת פוליגרף כפי המוסדר בתיקון לחוק.

ניצב בדימוס משה (ציק'ו) אדרי. צילום: חטיבת דובר המשטרה

תגובה אחת

  1. נדמה לי שהתנועה הזו הפסידה בכל הבגצים לאחרונה ולכן כנראה העדיפו לשלוח מכתב לארדן. העיקר לעשות רוח.

Back to top button