צרכנות

10 טיפים לסוחר המתחיל!

מסחר בשוק הוון הוא פעולה לא פשוטה שדורשת פעולה קרה ומחושבת, וקיים צורך בידע רב וניסיון על מנת לא לבצע טעויות של חובבנים. רבים נוטים לחשוב שהם יודעים כיצד לפעול ומה צריך לעשות בכל שלב בעת המסחר.

מצד שני, אנשי מסחר פעילים וותיקים ידעו כיצד לגשת לכל פעולה באופן מקצועי. אמנם רבים יודעים במה צריך להשקיע, אך הרבה יותר חשוב להבין וללמוד כיצד להשקיע בצורה  נכונה.

ישנם טיפים שונים שתוכלו לקבל מאנשים שמבינים יותר בתחום זה וכדאי גם ללכת ללמוד את הנושא לעומק ולא להסתפק במידע כללי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטיפים שיעזרו לכם לסחור

מסחר בשוק ההון מעניין אתכם, אך אינכם יודעים ממה להתחיל? אלה כמה טיפים שיעזרו לכם:

  1. מספר המניות – רכישת מספר מסוים של מניות שונות אינה מעידה בהכרח על פיזור בתיק ההשקעות. מסחר באמצעות תיק השקעות מפוזר יתבסס על שקלים, גם מטבע חוץ, אגרות חוב ואפילו סחורות ואופציות. מי שמנהל את המסחר בצורה טובה יזכה בדרך כלל ליציבות גבוהה.
  2. פיזור נכון מונע אסון – מומלץ שלא לפזר את תיק האופציות במידה שהוא מושקע בעיקר במניות, ועדיף להתמקד במניות של החברות הגדולות.
  3. ניתוב נכון – כדאי לנתב חלק קטן מתיק המניות למניות קטנות מה שיעלה את רף הסיכון במידה מועטה ושאר התיק יתבסס על מניות יציבות יחסית.
  4. בודקים את החברה – בחרתם להשקיע בחברה? מומלץ לבדוק אודות החברה, מה מתרחש בה, מה מצבה הכלכלי ועוד. כדאי להיכנס אל רשת האינטרנט וגם לקרוא קצת עיתונות כלכלית שתסבר לכם את האוזן באשר למצבה של החברה בה אתם עומדים להשקיע אל כספיכם.
  5. שליטה – משמעת עצמית תסייע מאוד למשקיע בשוק ההון. השליטה ברגשות היא אמנם לא פשוטה אך לא כדאי לבצע מהלכים על פי הרגש וחשוב להפעיל את ההיגיון. אמנם לא פשוט לגלות שאחת המניות שבהן השקעתם צונחת לה לפתע, אך במקום להיכנס לחרדה עדיף ללמוד מהטעויות ולא לחזור עליהן. לדוגמא לא תמיד צריך להשקיע במניה שעולה באופן רציף שכן זה עלול להסתיים בירידה.
  6. לא נכנעים לאחרים – על פי "אפקט העדר", כאשר מתחילים לבצע פעולה כל שהיא, רבים מחליטים להצטרף וכך מוצר מצב של עליה מהירה או התרסקות של מניה. בנוסף לכך, ככל שמדברים על מניה כל שהיא לטובה אז גם אם היה לה שם רע, היא עשויה להתהפך ולהתחיל להרוויח. דיבורים הם ללא ספק זרז מצוין להעלאה או ירידה של מניות. ולכן חשוב לדבוק במטרה ובתכנית הפעולה שלכם.
  7. ההפסדים מלמדים – כל משקיע גם הגדול ביותר מפסיד מפעם לפעם סכומי כסף שעשויים להיות משמעותיים. מומלץ שלא להתעלם מהפסדים וללמוד מההפסדים כל מה שניתן. כל הליך של קניית מניה ניתן ללמוד ממנו המון וזהו שיעור מצוין לחיים שתוכלו להרוויח ממנו הרבה.
  8. לא להיכנס ללחץ – גם אם אתם מקבלים תחזית שלילית לגבי תקופה קרובה, אין כל צורך להיכנס לייאוש. מי שמשקיע בשוק ההון אמור לעבוד בטווח ארוך ולעיתים יתכנו ימים פחות טובים של חוסר צמיחה שלאו דווקא יצביעו על המגמה הכללית של השוק. רצוי להמתין לשינויים בשוק ולהישאר ערניים. כל מניה ההיא בעלת נקודת תמיכה וחשוב להכיר אותה ברמה הבסיסי. כאשר מניה מגיעה לנקודה זו אז היא הופכת לקניה עם סיכון נמוך מאוד אפילו אם מדובר על התדרדרות שהביאה אותה לנקודה זו.
  9. בוחנים את נקודת התנגדות – לנקודת ההתנגדות של המניה שלכם יש משמעות רבה ומוכרים רבים נוטים למכור אותה. ככל שהמניה נשארת על נקודת ההתנגדות שלה היא תמשיך להימכר והנקודה תשתנה רק כאשר המכירות יפסקו. קניית מנייה שקטה בעלת פוטנציאל גבוה היא מומלצת. מומלץ לעשות זאת בדיסקרטיות כך שמשקיעים אחרים לא יעלו על המציאה ויגרמו לעליה של מחיר המניה.
  10. לסחור עם כיוון המגמה – חשוב לבחון את השוק ולסחור בהתאם למגמה שהוא נמצא בו. אם השוק עולה, כדאי לבצע עסקאות ללונג, ואם השוק יורד – מומלץ לבצע עסקאות לשורט.

 

Back to top button