חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

חוק "גדעון סער" אושר במליאת הכנסת בקריאה טרומית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את החוק שזכה לכינוי "חוק גדעון סער", של ח"כ דוד אמסלם. ההצעה מבקשת לקבוע כי הנשיא יוכל להטיל את הרכבת הממשלה רק על חבר כנסת שהוא ראש מפלגה. בדברי ההסבר נכתב: " בנוסח החוק הקיים כיום יש לקונה העלולה להביא למצב אבסורדי". ח"כ אמסלם: " החוק מבקש דבר ברור מאליו ולא הצלחתי להבין את המתנגדים". השר יריב לוין: "זו הצעת חוק טובה וחשובה שבאה להסדיר דבר פשוט ומונעת תרגילים". ח"כ תמר זנדברג: "חבורת חסרי חוליות כמוכם מספקת לראש הממשלה חומת מגן אנושית".

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – הטלת התפקיד להרכבת הממשלה על ראש מפלגה) של חבר הכנסת דוד אמסלם.

מוצע לקבוע כי בפעם הראשונה שבה הנשיא מטיל את הרכבת הממשלה על חבר הכנסת, יוכל להטיל את התפקיד רק על חבר הכנסת שהוא ראש מפלגה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר נכתב: "ההליך שבו מוטל התפקיד להרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת הוא מרכיב מהותי ממימוש ההכרעה הדמוקרטית שהתקבלה בבחירות. הטלת התפקיד כאמור חייבת ליישם ולשקף את רצונם של אזרחי המדינה כפי שבא לידי ביטוי בהצבעתם בבחירות לכנסת. בנוסח החוק הקיים כיום יש לקונה העלולה להביא למצב אבסורדי בו מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על חבר הכנסת שאינו ראש מפלגה ולא היה כלל המועמד מטעמה לעמוד בראשות הממשלה במהלך מערכת הבחירות. הצעת חוק זו נועדה ליצור ודאות בהליך הטלת התפקיד להרכיב את הממשלה באופן שיבטיח כי רצון הציבור יבוא לידי ביטוי בצורה המיטבית, כך שהתפקיד יוטל על ראש מפלגה. תיקון זה נועד לייעל את הליך הרכבת הממשלה, להגביר את אמון הציבור בהליך הבחירות ולסייע במימוש רצון הבוחרים באופן המיטבי.

ח"כ דוד אמסלם: "מי שרוצה לעשות פוליטיקה נמוכה מצמיד לחוק כינוי ואז לא מבינים על מה החוק. החוק מבקש דבר ברור מאליו ולא הצלחתי להבין את המתנגדים. אם הליכוד מציע משהו, בוודאי אם זה ראש הממשלה ישר מתנגדים בצורה פבלובית." השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: "זו הצעת חוק טובה וחשובה שבאה להסדיר דבר פשוט ומונעת תרגילים".

ח"כ תמר זנדברג התנגדה: "מזה זמן ארוך שהקואליציה הזו לא עוסקת בשום דבר חוץ משימור הכיסא של ראש ממשלה מושחת. כל פעם המשימה החשובה הזו מוטלת על מישהו אחר, על חשבון האינטרסים של הליכוד רק כדי שראש הממשלה יוכל להתחמק מחקירות. ראש הממשלה גורר את כולכם לתמיכה בחוק המופרע הזה, זו התאבדות מטורפת מבחינתכם. חבורת חסרי החוליות כמוכם מספקים לו חומת מגן אנושית. כשבדבר הזה ייגמר אתם לא תוכלו להסתכל בראי מרוב בושה.

בהצבעה שמית תמכו 60 התנגדו 55 וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

תגובה אחת

  1. זנדברג מספיק די נמאס ממך מספיק אני זועק נמעס ממך ושוב מספיק אשה רעה.

Back to top button