מבזקיםצבא וביטחון

בכיר בפיקוד המרכז: כל היחידות באיו"ש מבצעות סיכולים מדי לילה

בכיר בפיקוד המרכז התייחס לפעילות כוחות הביטחון שהביאו הלילה לחיסולם של מבצעי הפיגועים בברקן ובעופרה ואמר כי "ב-48 שעות האחרונות ביצענו שני סיכולים משמעותיים". הוא ציין כי "הראשון – המפגע שביצע את הפיגוע בברקן לפני כחודשיים, והשני זה סיכול החוליה מאירוע הירי הקשה בצומת עפרה. אנחנו עדיין ממשיכים לעבוד ומחזקים את ההגנה על המרחב".

הקצין הבכיר אמר לגבי המחבל מברקן כי פעם כמפגע בודד אך קיבל סיוע בדיעבד, הצלחנו להגיע בצורה חשאית למרחב. הנחת העבודה שלנו, שהתממשה, הייתה שהוא הולך להילחם ולא להיכנע. באופן מקצועי מאוד הימ"מ הצליח לפגוע בו". באשר לפיגוע בצומת עפרה, אמר הקצין כי המאמצים לתפוס את כל המעורבים באירוע נמשכים: "אנחנו עדיין במרדף".

הגורם שיבח את שיתוף הפעולה בין כוחות הביטחון השונים, בהם השב"כ, הימ"מ וצה"ל. "הפעילות הסיכולית יושבת על הרבה משתתפים שבסופו של דבר צריכים להתייחס לכל שבבי המודיעין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"חלקה הגדול של האוכלוסייה באיו"ש מאוד אלימה ורוצה לעשות פיגועים. רק השנה אנו עומדים על סיכול של מאות פיגועי טרור ומעצר של מעל 2,700 איש, אך עדיין בכל חודש בין 8-4 פיגועים מצליחים לצאת", אמר הגורם הבכיר. "אנחנו מצליחים להתמודד עם הטרור, כל היחידות באיו"ש מבצעות סיכולים מדי לילה. כל הזמן יש הערכת מצב רציפה, אנחנו עובדים עם השב"כ והיחידות המיוחדות".

"אנחנו מתמודדים מדי לילה עם אתגר הטרור ועם מה שלא רואים, פעילות הסיכולים של כל היחידות באיו"ש עם השב"כ ויחידות חיצוניות", הסביר הקצין והסביר כי "את ההגנה על המרחב עושים מעומק השטח, במקום שבו הטרור נמצא, כשאחד כזה בורח לנו משקיעים מאמצים רבים להגיע אליו, לא נחנו לרגע. רדפנו אחריו בצורה רציפה, גלויה וגלויה פחות. זה המקצוע והשב"כ הוא השותף שלנו".

"אנחנו כל הזמן ב-100% פעילות. המאמץ במבצעי פה עצום. החיילים מוכנים, הקצה המבצעי חד ומדויק". הצהיר הגורם הבכיר.

הפעילות המבצעית של כוחות הביטחון במרחב החטיבה המרחבית "בנימין". צילום: דובר צה"ל
הפעילות המבצעית של כוחות הביטחון במרחב החטיבה המרחבית "בנימין". צילום: דובר צה"ל

Back to top button