חדשות הארץמבזקים

מחאת האפודים הצהובים בתל אביב הסתיימה, צירי התנועה נפתחו

לפני זמן קצר (שישי) הסתיימה מחאת "האפודים הצהובים" בתל אביב. כל הצירים שהיו חסומים נפתחו לתנועת כלי רכב.

מחאת האפודים הצהובים הגיעה לישראל ואלפי מפגינים יצאו היום (שישי) לרחובות תל אביב ומחו נגד יוקר המחייה וגל ההתייקרות הצפוי בחשבונות החשמל, המים ומוצרי המזון. "יצאנו לרחובות כדי לעצור את ההתייקרויות, ולפעול לפירוק המונופולים מכוחם, ולהורדת יוקר המחייה המכביד על כלל אזרחי ישראל. זה לב המאבק." אמרו המפגינים.

"אנחנו חיים במדינה שבה הטייקונים שותים לאזרחים את הכסף בקשית, והשלטון עוזר להם. משפחות לא מצליחות לגמור את החודש, קשישים צריכים לבחור בין לחם או תרופות או חימום הבית, נכים חיים בעוני, והציבור נאבק מדי יום על ההישרדות שלו. ישראל היא מדינה עם יוקר מחייה גבוה ביחס לעולם המערבי, ואנחנו הישראלים לא פראיירים ולא ניתן לזה להימשך." אמרו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפגינים מציינים כי אלה הם יעדי המחאה:

1.שלב ראשון: עצירה לאלתר של התייקרויות החשמל, המים והגלגול שלהן על מוצרי המזון.

2. שלב שני: פירוק המונופולים מכוחם והורדת יוקר המחייה גם מרמתו הנוכחית.

3. שום ועדות. הממשלה נדרשת לעשות מחר בבוקר:

א. שר האוצר ושר האנרגיה חותמים על צו פיקוח על מחיר הגז וחותכים את המחיר ב- 60-70 אחוז: במקום מחיר של יותר מ-6 דולר, על המחיר לרדת לרמה של 2 דולר ליחידת גז. זה לא רק יעצור את ההתייקרות זה יביא להורדת יוקר המחייה.

ב. יישום עיקרי ההמלצות מרפורמת המזון שנקברה – שבירת קרטל חברות המזון.

ג. ליישם את הרפורמה לקידום תחרות בשוק – עידוד הקמת בנקים חדשים והגברת הניידות של הצרכנים. יקדם תחרות בכל ענפי המשק.

שי כהן, ממובילי מחאת האפודים הצהובים אומר כי "ממשלת ישראל צריכה לדון במשבר הזה כבר בישיבתה הקרובה בראשון, ולהחליט לשים סוף להתייקרויות לפני שכל הארץ תבער. כל משפחה בישראל הולכת לאבד מאות עד אלפי שקלים בחודש בעקבות ההתייקרות. מנהריה עד שדרות ואילת, הציבור לא יכול ולא מוכן לשלם יותר על הפקרתו. מזון חשמל ומים אינם מותרות".

רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "אנחנו חוזרים לרחובות כי אנחנו לא יכולים לשתוק יותר. המחירים עולים, ואנחנו מושיטים את הלחי השנייה לעוד סטירה, ועוד גזירה כלכלית. למרות שיהיה מי שינסה לסווג זאת כך, זה לא עניין של שמאל או ימין. יוקר המחייה משפיע ופוגע בכל אזרח ואזרחית במדינה, מדרום עד צפון. זה הזמן שלנו לשים את הקו האדום ולהגיד – עד כאן. אנו דורשים מהממשלה התערבות מידית, תחזרו בכם מעליית המחירים, אם לא, השטח יבער. אני קורא לכל הסטודנטים והסטודנטיות, לכל הצעירים בישראל -בואו מחר להפגין על העתיד שלכם".

דוד מזרחי, ממובילי מחאת האפודים הצהובים אמר: "אני בן לאמא נכה ומטפל בה ואיש חינוך שחי ממשכורת זעומה. בשבילי במאות שקלים תוספת במחירי האוכל החשמל והמים זה גזירה קשה וכואבת מאוד. מחאת האפודים הצהובים היא עממית של כלל אזרחי מדינת ישראל שנאנקים: צעירים, אמהות חד הוריות, משפחות ממעמד הביניים, ומשפחות קשות יום. אנחנו יוצאים לרחובות כדי לעצור את העלאת המחירים הקרובה".

אור-לי ברלב, ממובילי מחאת האפודים הצהובים: "שנים אנו מתריעים על מחירי הגז המופקעים שמגולגלים לחשבונות חשמל גבוהים שכעת עומדים להתייקר עוד ולהעלות את יוקר המחייה הגבוה ממילא. אבל הציבור מתעורר, כי הוא מבין שהוא נשדד. למעט שכבה צרה למעלה, רוב הציבור מרגיש היטב בארנק איך הכסף שלו זורם להעשרת הטייקונים, בסיוע של השלטון". פעילי המחאה מבקשים להבהיר – כל ניסיון של פוליטיקאים משמאל או מימין לנכס לעצמם את המאבק או את תוצאותיו – צפוי להיכשל. המאבק הזה הוא של העם, וכך ישאר.

האחריות לשינוי היא על ממשלת ישראל.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button