בריאותמבזקים

"למי שנחשף לחולה חצבת ואינו מחוסן יש סיכון של 90% להידבק"

ד"ר זוהר מאירי, ממחלקת הילדים במרכז הרפואי פדה-פוריה הרצתה להורים במועצה האזורית עמק הירדן על מחלת החצבת ומדוע חשוב כל כך להקפיד ולחסן נגד המחלה.

בערב יום רביעי האחרון הגיעה ד"ר זוהר מאירי, רופאה ממחלקת ילדים במרכז הרפואי פדה-פוריה, להרצות בפני הורים תושבי המועצה האזורית עמק הירדן על מחלת החצבת וחשיבות החיסון נגד המחלה. שעות ספורות לפני ההרצאה פרסמו אמצעי התקשורת כי תינוקת (שנה וחצי) שחלתה בחצבת פונתה במצב קשה מאד לביה"ח העמק , כשהיא סובלת מדלקת קרום המח ודלקת ריאות.

צילום: נועה מורד, מרכז רפואי פדה-פוריה

ד"ר מאירי פתחה ואמרה, " חצבת היא מחלה מדבקת מאוד, מי שנחשף ולא מחוסן יש סיכון של 90% להידבק ממנו! המחלה מופיעה עשרה ימים – שבועיים אחרי החשיפה והנגיף עובר במגע עם רסיסי רוק שניתזים מפיו של חולה בזמן שהוא מדבר, מתעטש או משתעל, ובמגע עם חפץ או משטח שאדם חולה נגע בו. אפילו משהייה בחדר החולה אפשר להידבק. זאת אומרת שמישהו יכול להדבק ובמשך שבועיים הוא בכלל לא מודע לכך שהוא חולה ועדיין הוא יכול להדביק ולהעביר את הנגיף. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חצבת גורמת לחום גבוה, לשיעול, לנזלת ולגירוי בלחמיות העיניים. בשליש מהמקרים, מחלת החצבת גורמת לסיבוכים כמו דלקת אוזניים, דלקת ריאות ודלקת בקרנית העיניים. הסיכון לסיבוכים עולה אצל ילדים מתחת לגיל 5 . נשים בהריון נמצאות בסיכון גבוה ועלולה להיות פגיעה בהריון או בעובר. ההמלצה הגורפת היא לחסן ולא להסתכן בהדבקות במחלה. הפחד הנוסף שמלווה לאי החיסון, הוא חשיפת המחלה לאוכלוסיות לא מחוסנות. ד"ר מאירי דחתה כל קשר בין החיסון לאוטיזם. "לפני שנים יצא "מחקר" שקשר אוטיזם לחיסון נגד חצבת. "המחקר" נעשה בסה"כ על 12 ילדים בבריטניה. זאת ועוד, לאחר חקירה, התברר שהחוקר חתם על פטנט שקדם למחקר, על פיצול החיסון…בהמשך התגלה שאותם ילדים שהשתתפו ב"מחקר" שלו לא נבחרו באופן אקראי … המחקר נפסל! אבל הצליח ליצור חרושת שמועות ובהלה בקרב הציבור… אז קמו חוקרים שניסו לברר האם כמות האנשים הלוקים באוטיזם פחתה בעקבות ההימנעות מהחיסון , אך הם גילו שלא רק שהיא לא ירדה, היא אף עלתה וזאת ללא קשר לחיסונים… ביפן הוחלט לפצל את החיסון וגם שם לא חלה ירידה במספר האנשים שלקו באוטיזם. כלומר, עד היום לא נמצא קשר ישיר בין חיסון הMMRV לבין אוטיזם".

צילום: נועה מורד, מרכז רפואי פדה-פוריה

ההרצאה להורים היא פרי שתוף פעולה של המועצה האזורית עמק הירדן עם מועדון היולדות בייבי סטארט של המרכז הרפואי פדה, פוריה. זהר יחיאלי, הממונה על יחידת הבריאות בעמק הירדן אמרה, "אנחנו שמחים ומודים על שיתוף הפעולה עם המרכז הרפואי פדה פוריה. ההרצאה הייתה מרתקת, מלמדת וחשובה. מגפת החצבת היא "נושא חם" בימים אלו, ולמרות שמעורר רגשות עזים, הועבר בצורה רגועה ומקצועית ע"י ד"ר זהר מאירי ועורר שיח בריא ונעים".

Back to top button