צרכנות

בנייה של תוכנית שיווקית על ידי מומחה אסטרטגי

תוכנית השיווק האינטראקטיבית היא חלק בלתי נפרד מאסטרטגית השיווק של כל עסק או נותן שירות כיום, ככל שהחשיבות ומספר הגולשים באינטרנט עולה, כך גם עולה הצורך במאמצי שיווק אינטרנטיים שמבוססים על פי תוכנית פעולה מוגדרת ומפורטת מראש.

בניית תוכנית שיווקית לעסק באינטרנט תכלול מספר אלמנטים מתוכנית השיווק הבסיסית של העסק או הארגון, ולמעשה תשתלב בכדי ליצור אסטרטגיה אפקטיבית ויעילה אשר תנצל את מכלול האפשרויות וההזדמנויות הקיימות באינטרנט ומחוצה לו.

תוכנית שיווק בדרך להצלחה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מבנה בסיסי של תוכנית השיווק האינטראקטיבית יכלול מספר אלמנטים אשר ישתנו וייבחנו לאורך זמן, לדוגמא:

  1. הגדרת מטרות ויעדים– הגדרת קהל היעד וחקר שוק מתקדם ברשת.
  2. תמונת מצב  – בדיקת התחרות, אפיון השוק, מצב הנוכחות ברשת, בעיות באתר הנוכחי ופתרונות אפשריים להווה ולעתיד.
  3. תקציבים – חלוקת תקציבים מפורטים לשנה הקרובה לכל פלטפורמה.
  4. ניתוחים ומסקנות  – בדיקת תוצאות קיימות, הגדרת פרמטרים להצלחה, חקירת דוחות וביצוע שינויים נדרשים.

שרותי הייעוץ ניתנים במספר שלבים שונים, החל משלב התכנון למיזמים באינטרנט ועד לשיווק אתר קיים, שדרוג אתר או ייעוץ קידום אתרים נקודתי בנוגע לבעיה מסויימת בקידום האורגני של האתר בגוגל.

רשת האינטרנט היא עולם שמתקדם ומתרחב ללא הרף, במקביל להופעת פלטפורמות חדשות של הצגת תוכן וניוד מידע, התפתחו דרכי פרסום ושיווק המיועדות באופן ספציפי לכל פלטפורמה ופלטפורמה ברשת האינטרנט. עם זאת, נוצר פיצול בין פלטפורמות שיווק שונות, וחברות שונות צריכים להשקיע במגוון תחומים צרים יחסית של פרסום ושיווק ברשת האינטרנט. התוצאה היא שעסקים רבים מזרימים הון לא מבוטל על מנת להשיג, למשל, מיקום גבוה במנוע חיפוש מסויים לגבי ביטוי חיפוש מסויים או הופעה ברשת חברתית מסויימת.

אבל, האם ההשקעה הזו תייצר תעבורה ותוצאות לאורך זמן? האם היא תתורגם לעלייה ברווחים ולמיתוג חיובי של העסק? ומה ייקרה ביום שבו ההתקשרות עם חברת פרסום או קידום אתרים כזו או אחרת תסתיים? מי ינהל את התהליך ויפקח על הדרך הבאה?

זה בדיוק תפקידו של יועץ השיווק והאסטרטגיה, לבצע ליווי של התהליך מההתחלה ועד הסוף, להתוות את הדרך על מנת להגיע להצלחה וודאית ברשת האינטרנט.

המאמר נכתב על ידי תומר לוינסקי יועץ לאסטרטגיה שיווקית וקידום אתרים באינטרנט המייסד והמנכ"ל של קבוצת לאוס מדיה ואינטראקטיב המספקת בהצלחה רבה ובמשך מספר שנים שירותי שיווק ופרסום באינטרנט למגוון רחב של עסקים וחברות בישראל.

Back to top button