חדשות הארץמבזקים

מחאת האפודים הצהובים: נחרים את אסם ונצא להפגין במוצ"ש

בשישי האחרון נפתחה רשמית מחאת האפודים הצהובים בישראל בעקבות גל ההתייקרויות הצפוי. הערב (ראשון) התכנסו מארגני המחאה בכדי להחליט על צעדי המאבק הבאים, כשהקריאה היא בלימה מיידית של עליות המחירים במוצרי החשמל, המים והמזון. מובילי המחאה קוראים לציבור להמשיך לנקוט בצעדים ממשיים, בכדי להחריף את המאבק.

החל מהערב, קריאה לחרם צרכנים ענק על מוצרי חברת אסם, תחת הקריאה "זה שוד – זה אסם". בעקבות הכרזת החברה על עליית מחירים על מוצריה, הציבור נקרא להשאיר את המוצרים על המדף, ולא לצרוך אותם עד להכרזה על ביטול עליית המחירים.

במוצאי שבת הקרובה, 22.12, תתקיים הפגנת ענק בתל אביב, בשעה 19:30 מול קריית הממשלה. הציבור מוזמן להגיע עם אפודים זוהרים ופנסים. הפגנות נוספות יתקיימו במוקדים נוספים בכל הארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המאבק הציבורי והאזרחי הוא כנגד יוקר המחייה ועליית המחירים הצפויה בכל תחומי החיים, בתוך כך האמרת מחירי החשמל, המים, והמזון. אם לא תהיה התערבות ממשלתית מיידית שתבלום את עליית המחירים הצפויה, המחאה תחריף את צעדיה.

רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "הוכחנו בשישי שהטייקונים והמונופלים לא יכולים להחליט על דעת עצמם החלטות קשות שיעברו בשקט בציבור. אנחנו פשוט לא ניתן לזה לקרות. המאבק הזה ימשיך כל עוד הממשלה לא תתערב ותבלום את הגזירות הכלכליות, שפוגעות בראש ובראשונה באוכלוסיות המוחלשות, להן היא צריכה לדאוג יותר מכולם. אנחנו הצעירים, הסטודנטים והסטודנטיות דואגים לעתידנו פה במדינה, ולא נעצור עד שהשוק הכלכלי ייפתח ויאפשר תחרות שתביא להוזלת מחירים, כדי שנוכל לחיות פה בשפיות, אני קורא לכולם, בואו עם אפודים זוהרים בשבת, תלחמו על העתיד שלכם".

שי כהן, ממובילי מחאת האפודים הצהובים בישראל: "מחאת האפודים הצהובים נגד יוקר המחיה בישראל דוהרת קדימה , המחאה הזו היא של הציבור – צאו לרחוב , הרימו שלט, לא נשלם יותר על רווחי עתק של הטייקונים ואוזלת ידה של הממשלה. בואו בהמוניהם במוצאי שבת -יחד נעצור את עליית המחירים"

דוד מזרחי, ממובילי מחאת האפודים הצהובים בישראל: "יוקר המחיה פוגע בכולנו מבחינה אישית , אני דוד מזרחי דואג לאמא נכה מפסיק להתבייש, שתתבייש מדינת ישראל שחותכת בבשר החי ופוגעת באנשים החלשים ביותר, ובמעמד הביניים,בקשישים,בנכים, בסטודנטים, בחרדים, ובערבים, ובכולם באופן שווה.הגיע העת לאחדות ישראלית כנגד ביזיון יוקר המחיה . יש לי מסר ברור לחברת החשמל מים ולחברות האוכל ולו ותעלו בשקל אחד את מוצאי הבסיס , נייצר פה מאבק צרכני והפעם האזרחים הולכים לנצח.אני קורא לשר האוצר להודיע מחר על ישיבת חירום שבסופה הוא וכל הכלכלנים הבכירים יביאו את הדרך לא לפגוע בלחם של אנשים רעבים".

בין החברות שייקרו מוצרים: תנובה וטרה שהעלו את מחירי כמה ממוצרי החלב הלא מפוקחים, קוקה קולה ישראל שייקרה משקאות מוגזים, מים מינרליים ובירה; סוגת שייקרה אורז ב-30%; קימברלי קלארק שהעלתה מחירים והוסיפה על כך גם קיצור גלילי נייר טואלט וצמצום מספר מגבונים וחיתולים באריזות האגיס; יוניליוור שגרמה להתייקרות שמפו פינוק; ויסוצקי שהעלתה מחירי חלק מסוגי התה ואת מחירי מוצרי מונופול המלח מלח הארץ, מחלבות גד, יבואניות התבלינים והשומשום, יצרניות הטחינה הגולמית, חברות המשקאות הקלים יפאורה תבורי וטמפו (שייקרה גם בירה, בדומה לקוקה קולה).

"אנחנו קוראים לציבור להצטרף אלינו להפגנה המרכזית בת"א, לבושים באפודים בצהובים ולחרם על מוצרי "אסם", נמשיך לעדכן על המשך המאבק." מסרה הערב ענבר שקד דליות, דוברת המאבק.

צילום: דוברות המשטרה

2 תגובות

  1. אני שותף מלא במאבק
    לא אקנה מוצרים של חברה ששודדת את כספי הציבור
    כולם מוזמנים לבוא להפגנה במוצ"ש זה חשוב מאוד! למענכם!!!

Back to top button