חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

מינוי נתניהו לשר הביטחון אושר, באופוזיציה זועמים

בתום דיון ממושך בו רבים מחברי האופוזיציה הביעו התנגדות חריפה, אישרה מליאת הכנסת את מינוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד שר הביטחון. לאחר הצבעה שמית זכתה בקשת הממשלה לרוב של 59 תומכים מול 56 מתנגדים.

ח"כ איימן עודה אמר בדיון: "ראש הממשלה יהיה היום גם שר הביטחון, והוא גם שר הבריאות וגם שר הקליטה וגם שר החוץ, אז אלה ארבעה תיקים. צריך להוסיף עליהם גם תיק 1000 ותיק 2000 ותיק 3000 ותיק 4,000, ואז זה שמונה תיקים. זה יותר מלואי ה-14: המדינה זה אני המדינה, ואני – המדינה. אני מקווה שמצב זה לא ימשיך עוד הרבה זמן."

ח"כ מרב מיכאלי: "כמה פתטי. האיש, שמחזיק מעצמו מר ביטחון ולא מסוגל להביא ביטחון, רוצה להיות שר הביטחון – האיש, שאחרי עשר שנות כהונה יש בישראל אולי הכי פחות ביטחון שהיה פה הרבה מאוד זמן. החזית הדרומית במתח, יהודה ושומרון במתח, האיראנים בצפון, מתח עם חיזבאללה, ואפילו הסכם השלום עם ירדן – יש איזו חריקה קטנה של ביטול הסכם החכירה של שטחים. אבל נתניהו רוצה להיות שר הביטחון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ תמר זנדברג: "בשנתיים האחרונות, מאז שמכהן כאן ראש ממשלה שחשוד לפחות בשלוש עבירות של שוחד, אנחנו חוזרים ושבים ומצטטים את דבריו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שאמר ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי לנהל את ענייני המדינה, אומרים וחוזרים ואומרים, והנה היום אחרי חוד גדעון סער ואחרי החוק הצרפתי, ואחרי חוק המלצות ואחרי כל חוקי שימור הכיסא – אנחנו מתבקשים למנות את אותו ראש ממשלה לשר ביטחון."

ח"כ מאיר כהן: "תפקיד שר הביטחון הוא בעיני ראש הממשלה עוד כלי פוליטי. אין לו באמת אחריות לתפקיד. בשונה מראשי ממשלה אחרים בעבר שהחזיקו בתפקיד שר הביטחון, מכהן נתניהו בנוסף בתפקיד שר הבריאות, שר החוץ, שר הקליטה. תיאורטית, אדוני, אתה כראש ממשלה, כאדם יחיד יכול בבית שלך, בסלון, לקיים קבינט ביטחוני. התייעצות ביטחונית חשובה בנוכחות ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ. זה בשבילך קטן, רק תחליט לעשות את זה."

ח"כ יאיר לפיד: "לפני שמחליטים על השאלה האם בנימין נתניהו יכול או לא יכול להיות שר הביטחון בוא נבחן את החודש הראשון שלו בתפקיד. בחודש הראשון שלו כשר ביטחון קודם כל איבדנו באופן סופי את ההרתעה בעזה, יחיא סינוואר עושה מופעי ניצחון ברחובות, יש גל פיגועים ביהודה ושומרון ברמה שאנחנו לא זוכרים כמוה כבר הרבה מאוד זמן, בצפון הוא בעיקר עשה מסיבות עיתונאים מיותרות לגמרי. בנוסף לזה אתמול חצי מהממשלה שלו כולל חברי קבינט הפגינו נגד מדיניות הביטחון שלו. זה מה שקרה אחרי חודש בתפקיד. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שהוא יישאר שר הביטחון של מדינת ישראל."

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני: "כל כך הרבה תארים עבור כל כך מעט דרך וזמן שנשארו לכם בשלטון. הבעיה היא לא ריבוי התיקים אלא מיעוט המדיניות, החולשה האישית והפוליטית של ראש הממשלה. פעם נתניהו היה מר ביטחון, כתב ספר שאני מסכימה עם כל מילה שם, אבל ההבטחה התפוגה והתבררה המציאות, ובמקום ספר על איך להילחם בטרור יש מזוודות כסף שמועברות בטרור. אבל הבעיה הגדולה זו החולשה הפוליטית שלו וזה מה שמפחיד בלתת לו את תיק הביטחון. הכניעה לחמאס יחד עם הכניעה הפוליטית לקיצונים זה הכל ההפך מביטחון."

כאמור בקשת הממשלה זכתה לרוב של 59 תומכים מול 56 מתנגדים והמינוי אושר.

Back to top button