חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

הותר לפרסום: פוענח רצח לואי חיט מטירה

הותר לפרסום כי צוות חקירה מיוחד במשטרת ישראל פענח את רצח לואי חיט מטירה. החשד: גבר בן 23 מטירה הרג גבר אחר מהכפר, על רקע סכסוך. בכוונת הפרקליטות להגיש נגד החשוד ואחיו, שסייע לו, כתב אישום ובקשת מעצר.

חקירה מאומצת ופעילות מבצעית של צוות חקירה מיוחד במשטרת ישראל הביאה לגיבוש תשתית ראייתית נגד סולטנה בשאר בן 23 ואחיו-סולטנה עבד אלרחים בן 30, שניהם מטירה בגין הריגתו של לואי חיט.

מהחקירה עלה כי ביום 31.10.18 ובמהלך התקהלות שכללה מאות משתתפים בכפר, הגיע בשאר סולטנה ודקר בסכין את לואי חיט בחזהו, בעוד אחיו של בשאר-עבד אלרחים סולטנה, אוחז בקורבן בראשו ומושך אותו מאחור. הקורבן נמלט בריצה מהמקום והתמוטט בסמוך. מאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים מאיר בכפר סבא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אל זירת הרצח הגיעו כוחות משטרה רבים ובהם אנשי זיהוי פלילי, יחידות טכנולוגיות ומעבדה ניידת והחקירה הוטלה על צוות חקירה מיוחד במשטרת ישראל. זמן קצר לאחר האירוע הצליחו חוקרי משטרת ישראל לזהות את החשודים והם נעצרו והובאו לחקירה בתחנת המשטרה. בחקירת האירוע נעשה שימוש במיטב האמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל כאשר בין היתר נסרקו מצלמות אבטחה רבות ומסרטוני האבטחה ניתן להבחין כיצד החשוד בשאר מסתיר בשרוול חולצתו חפץ כלשהו, מאתר את הקורבן, נצמד אליו ודוקר אותו בסקירות סכין. בהמשך, השליך לעבר הקורבן את הסכין. מהחקירה המאומצת התברר כי החשוד באשר נמלט מהמקום ברכב שחנה בסמוך והסתתר במקום מסתור.

מחוות דעת של המכון לרפואה משפטית עולה כי סיבת המוות הינה דקירה בלב הקורבן.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד קרן לוי, הנאשמים הם אחים שהתגוררו בעיר טירה. בת זוגו של עבד הייתה מאורסת בעבר למנוח. ביום 31.10.2018 בסביבות השעה 5:30 בבוקר שהו ברחובות טירה תושבים רבים ובהם עבד והמנוח, זאת בהמתנה לתוצאות הבחירות לראשות העיר טירה. עבד הבחין במנוח והתקשר לאחיו, שהגיע למקום כשהוא נושא סכין מתקפלת. שני הנאשמים ניגשו הצידה ושוחחו ביחס למנוח, ומיד בהמשך פנה בשאר למנוח, לקח אותו למדרכה סמוכה ובין השניים החלו חילופי דחיפות. לאחר שאדם נוסף הפריד ביניהם, החל המנוח לחצות את הכביש ולהתרחק. בשלב זה, שלף בשאר את הסכין המתקפלת והחל לדלוק בעקבותיו של המנוח כשהוא אוחז בידו את הסכין הפתוחה.

בשאר התקרב למנוח בריצה כשהסכין שלופה בידו והסתער עליו. בת זוגו של עבד משכה את ידו של עבד וניסתה למנוע ממנו מלהתעמת, אך הוא השתחרר מאחיזתה והצטרף לאחיו. שני הנאשמים תקפו את המנוח יחד, תוך שהם הולמים בחלקי גופו השונים. אדם אשר שהה במקום ניסה להפריד בין הניצים, ללא הצלחה. במהלך האירוע דקר בשאר את המנוח באזור החזה והלב והניף את הסכין באוויר לעברו פעמים נוספות בניסיון לדקרו. בשלב כלשהו אחז עבד בפניו ובגופו של המנוח מאחור, בשאר ניסה לדקור אותו פעם נוספת.

לבסוף, הצליח המנוח להימלט מהנאשמים לעבר סמטה סמוכה. הנאשמים דלקו אחריו, תוך שבשאר מנופף בסכין באוויר, כאשר עוברי אורח ניסו לעצור אותם. במהלך המרדף בסמטה זרק בשאר את הסכין לעבר המנוח והסכין פגעה בקרקע. המנוח המשיך בבריחה מהנאשמים בעודו פצוע ומדמם והתמוטט בחצר בית בסמוך לסמטה. הוא נפטר בבית החולים זמן קצר לאחר האירוע.

הנאשמים נמלטו עד ליום 07.11.2018. במהלך הבריחה העלים בשאר את הסכין, הנאשמים החליפו מספר פעמים כרטיסי SIM ומספרי טלפון וכן החליפו מקומות לינה והכל כדי לטשטש עקבותיהם, לשבש את הליכי החקירה ולמנוע תפיסתם על ידי המשטרה.

החשודים נעצרו ביום 7.11.18 ומעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בפתח תקווה. ביום חמישי האחרון ה-13.12.18, עם סיום איסוף הראיות נגד 2 החשודים, הוגשה נגדם הצהרת תובע בדבר הכוונה של הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום ובקשת מעצר. מעצרם של החשודים הוארך ב-6 ימים נוספים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.

קצין חקירות ומודיעין במרחב שרון-סנ"צ רן בטאט. צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button