צרכנות

איך משנים מקצוע בזמן קצר?

לא אחת קורה שאדם קם בבוקר כלשהו, סתמי לכאורה, לאחר שנות עבודה רבות במקצוע מסוים, וחש שחליפת המקצוע הישן כבר אינה הולמת את מידותיו, ושהגיע הרגע לשינוי מקצוע. האם הדבר אפשרי עבורו? האם הדבר אפשרי עבור כל אחד מאיתנו? ואם כן, כיצד? חיים פירושם השתנות תמידית, ומי שקופא על שמריו עלול להחמיץ את ההזדמנויות והמתנות הגדולות של חייו. במכללות הייטק מסוימות, מצאו את הפיתרון המושלם עבור מבקשי השינוי המקצועי, וקורסים בתחום לימודי מקצועות ההייטק מציעים לתלמידים את האפשרות לפנות לקריירה חדשה מבלי לסכן את עתידם הכלכלי, בזמן קצר, ומבלי שיאלצו להיכנס להוצאות כלכליות בלתי אפשריות.

מימד הזמן

לא לחינם נבחרה הכותרת "איך משנים מקצוע בזמן קצר", שכן לאלמנט הזמן מרכיב חשוב בהצלחת המהלך. בדרך כלל כשמדובר בשינוי מקצוע, ביציאה לקריירה שנייה וכיוצא בזה, מדובר באנשים לא צעירים. במקרים רבים מדובר באנשי משפחה שנפשות נוספות תלויות בהם לכלכלתן, כאשר במקרים אחרים יש לאדם התחייבויות כלכליות כמו משכנתא ארוכת טווח וכיוצא בזה. כל אלו מעלים פחדים וחששות, ותקופת לימודים ארוכה הופכת את השינוי למאתגר במיוחד. הצד המואר של המשוואה הוא שכיום ניתן ללמוד במכללות כמו האקריו קורסים מומלצים בתחום ההייטק, שאורכים מספר חודשים עד שנה ומקצרים באופן משמעותי את טווח הזמן שיארך תהליך השינוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדרגתיות

כשאתם לומדים במכללת הייטק קורס מקצועי ממוקד בתחום מסוים, באפשרותכם להתאים את מועד השיעורים השבועיים לסדר השבוע שלכם, וכך להמשיך בעבודתכם הישנה במהלך הלימודים ולצאת לדרככם המקצועית החדשה ברגע שתמצאו משרה בתחום החדש. מהלך הדרגתי כזה הוא יותר בטוח, זורם ונוח באופיו משינוי קיצוני ודרסטי, וימנע אכזבות, מצוקות ועוגמת נפש.

להמשיך להתפתח

כאמור, חיים פירושם שינוי, וככל שאדם משכיל לאפשר לעצמו להשתנות ולהתפתח כך איכות החיים ושמחת החיים שלו עולות. עבודה במשרה קבועה במשך שנים רבות עלולה להוביל לשקיעה באפרוריות ודכדוך, ולשגרה שלא מאפשרת לאדם להמשיך להתפתח. שינוי מקצוע כאשר המקצוע הקודם כבר אינו רלוונטי עבורכם, הוא תהליך מאתגר, אך מתגמל, כיוון שבסיומו תמצאו עצמכם במקום מפותח ומתקדם יותר, שיאפשר לכם להמשיך ולהתפתח בקצב שלכם.

לתפוס את הרגע

קורסים מומלצים בתחום ההייטק מאפשרים לאדם לשנות את דרכו המקצועית בזמן קצר, והופכים את השינוי לזמין ואפשרי כמעט עבור כל אחד. התמודדות עם הפחד ופעולה ממוקדת ונמרצת יובילו לתחושה של שחרור, שכן האפשרות לבצע שינוי נגישה עבור כל אחד מאתנו בכל זמן, כל שנחוץ הוא אומץ לתפוס את הרגע ולהגשים את החלום.

להיות מה שאתם חולמים

יתכן כי נסחפתם לתפקידכם הנוכחי במהלך החיים, יתכן שבחרתם במקצוע עליו חלמתם, ויתכן שפעם הנושא בו אתם עוסקים בער בכם, ובמהלך השנים איבדתם את התשוקה והעניין. כך או אחרת, עיסוק במשרה או מקצוע שכבר לא מתאימים לכם הוא מקור לאי נחת, צער ומחלות. אין שום סיבה לכך שתמנעו מעצמכם להיות מי שאתם רוצים להיות היום, מבלי שבחירות העבר שלכם יעמדו בפני ההגשמה המקצועית שלכם. שינוי מקצוע הוא מהלך מאתגר, ובתחום ההייטק מכללות כמו האקריו הופכות את השינוי לזמין עבור כל אחד בקלות יחסית, ללא פגיעה דרסטית בשגרת החיים, במינימום סיכונים ובזמן קצר – מה עוד ניתן לבקש?

 

קריירה צומחת

כשם שקיימים אנשים הבונים "בית צומח" אותו  ניתן להרחיב, לשנות ולעצב בהתאם לצרכים ולתנאים המשתנים של החיים, כך גם שלב ב' בחייכם המקצועיים יכול להתהוות במהלך הזמן. תוכלו להתחיל מקורס אחד שתבחרו מתוך רשימה של קורסים מומלצים במכללת האקריו, לסיים את הקורס בהצלחה ולהתחיל לעבוד בתחום, ותוך כדי העבודה ללמוד קורסים נוספים. בדרך זו תתקדמו בכל פעם אל השלב הבא המתאים, שנובע מן הנקודה בה אתם נמצאים והקריירה השנייה שלכם תתפתח בטבעיות ובהרמוניה.

בית חם

שינוי מקצועי הוא מהלך מרתק, מפרה ומאתגר, המביא עמו ריגוש וציפייה יחד עם חששות ומתח. מכללות הייטק המציעות לסטודנטים לימודי תעודה בקורסים ממוקדים מאפשרות למי שהתחום מדבר אליו לעבור את מהלך השינוי בדרך קלה מהירה ונעימה. מכללות הייטק מובילות כמו מכללת האקריו מלוות את תלמידיהן, מעניקות שירותי יעוץ והכוונה מקצועית ומקיימות מערך תמיכה והשמה לבוגרים. כל אלו יוצרים בית חם עבור הסטודנטים, ועוזרים למבקשים שינוי לעבור את התהליך בביטחון ובהצלחה.

Back to top button