חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

הכירו – סגן י' נווט הקרב הראשון בחיל האוויר מבני העדה האתיופית

ביום רביעי הקרוב עתיד להתקיים בבסיס חיל האוויר בחצרים טקס "מסדר כנפיים", בו יוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס, מחזור 177. הטקס, בסימן 70 שנים ל"מבצע חורב", יתקיים במעמד ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, ומפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. במחזור זה יוענקו כנפי טיס גם לסגן י', הראשון מבני העדה האתיופית שמסיים את קורס הטיס ועתיד להיות נווט קרב בחיל האוויר.

צילום: דובר צה"ל

"להיות צוות אוויר מבחינתי זו הזכות לקחת חלק בכוח מאוד מאוד משמעותי של צבא ההגנה לישראל ומדינת ישראל בכלל", משתף נווט הקרב הראשון מהעדה האתיופית, סגן י'. "כשאני הגעתי לקורס, כמו כל אחד שמגיע למקום חדש, אתה מלא בדעות קדומות מלא במחשבות, ואתה מופתע לגלות שיש סביבך אנשים, אנשים ששמחים, אנשים שכועסים, אנשים שאתה רב איתם, אנשים שאתה שמח איתם. זה בני אדם, ואתה מבין פתאום שזה אפשרי אתה מבין שיש לך מקום יש לך בהחלט עם מי להתקדם ויש לך בהחלט איך להתקדם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

"התחושות של סוף קורס הן מורכבות, זה קודם כל הסיום של שלוש שנים ארוכות מאוד שהשקעת כל כך הרבה, וזהו הגיע הזמן סוף סוף לעמוד על רחבת המסדרים ולקבל כנפיים – אבל זו בעצם רק תחילת הדרך", הוסיף סגן י'. "תגיעו לכל מקום שבו תהיו עם כל הרצון להצליח, לשנות, לשפר, לעשות הכי טוב שאתם יכולים – זה מה שעושה אותנו לצבא חזק יותר".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

"זה לדעת שכשאני שם למעלה, אז אני שומרת על המשפחה שלי ועל החברים שלי ועל כל האנשים שקרובים אליי", מספרת נווטת הקרב, סגן ש'. "אני חושבת שכל אחת שמקבלת את הזימון – חובתה להגיע ולנסות להתמיין לקורס הטיס. זו חובה לאומית זו הגאווה הכי גדולה שיכולה להיות לה, השירות הכי משמעותי שהיא תעשה ובנוסף היא יכולה לגלות על עצמה המון המון דברים שהיא לא הכירה ויש לה הרבה יותר יכולות ממה שהיא חושבת".

צילום: דובר צה"ל

"היכולת שלך לשנות את עצמך ולהיות גמיש באוויר לשינויים ברגע שהם קורים", סיכם טייס הקרב, סגן ר', "להחליט החלטות בצורה מהירה, תחת לחץ כבד, עם איום משטח אויב, איום אווירי או איום קרקעי, זה מה שנדרש ממך בתור טייס קרב כשאתה יוצא למשימה".

צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב לפני זמן קצר בעמוד הטוויטר שלו: "מצדיע לסגן י׳, הראשון מבני העדה האתיופית שמסיים את קורס הטיס ועתיד להיות נווט קרב בחיל האוויר. גאה בך מאוד!"

Back to top button