מבזקיםתנועה ותחבורה

עבודות שירות בלבד: נהג ללא רישון והפקיר אישה בהריון לאחר פגיעה

בית המשפט המחוזי בנצרת דן אתמול (ראשון) בערעורו של ג'לאל בן ג'מאל סלטי על כתב אישום שהוגש נגדו בבית משפט השלום בצפת, אשר ייחס לו עבירות נהיגה ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח תקף, הפקרה לאחר פגיעה, מעשה פזיזות.

על פי כתב האישום, שהוגש נגד ג'לאל, ביום 17.5.2012 בסמוך לשעה 21:00 נהג ג'לאל ברכב בנצרת עילית במהירות מופרזת, כשהוא עובר מנתיב לנתיב ומסכן בכך את המשתמשים בדרך. הוא נהג כשרישיון הנהיגה שלו איננו בתוקף והרכב איננו מבוטח. פקח של עיריית נצרת עילית, שנהג בניידת פיקוח עירונית, הבחין באופן בו נהג ג'לאל, קרב אליו עם הניידת ואותת לו לעצור. ג'לאל לא שעה להוראותיו של הפקח והוסיף לנהוג כשהוא מסכן את המשתמשים בדרך במהירות ובפראות, תוך שהוא מוציא את ידו מהרכב ומחווה לעבר הפקח תנועה מגונה.

כ-50 דקות לאחר מכן, נהג ג'לאל ברכב ועקף אוטובוס, שעמד בכיכר, תוך שהוא סוטה לנתיב הנסיעה הנגדי. הוא המשיך בנסיעה מהירה והתנגש בחלקו האחורי של רכב בו נהגה אישה, שהייתה בשבוע ה-29 להריונה. רכבה של המתלוננת הסתחרר מעוצמת הפגיעה ונבלם במדרכה. כתוצאה מהתאונה סבלה המתלוננת מכאבים במותן ובגב התחתון ונגרם נזק לרכבה – בחלקו האחורי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ג'לאל לא עצר במקום התאונה או בסמוך אליו, לא עמד על תוצאותיה ולא הזעיק עזרה, אלא עזב את המקום בנסיעה מהירה, מבלי למסור פרטים מזהים למי מהאנשים שהתקבצו במקום.

סמוך לאחר התאונה הוא הסתיר את הרכב במטע הזיתים הסמוך לכיכר ריינה בכדי לטשטש את העובדה שהיה מעורב בתאונה ובכוונה למנוע או להכשיל חקירה משטרתית.

על פי כתב האישום, במעשיו אלה נהג ג'לאל ברכב ללא רישיון נהיגה וללא פוליסת ביטוח תקפה, בדרך נמהרת או רשלנית, שיש בה כדי לסכן חיי אדם או כדי לגרום לו לחבלה, וכן גרם המערער לתאונת דרכים, בה נחבל אדם וניזוק רכוש. לאחר התאונה, שבה נפגע אדם, הוא לא עצר קרוב למקום התאונה, כדי לעמוד על תוצאותיה ולא הזעיק עזרה, אלא נמלט מן המקום, מבלי להותיר פרטים קודם לעזיבתו את המקום. בנוסף, הסתיר את הרכב בכוונה למנוע או להכשיל חקירה משטרתית, הפריע לעובד ציבור והעליבו.

המערער כפר בביצוע העבירות. לאחר שמיעת ראיות הצדדים הרשיעו בית המשפט קמא בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום, למעט עבירה של אי מסירת פרטים, אשר לגביה נקבע כי היא נבלעה בעבירת ההפקרה, וממנה זוכה.

בעקבות הרשעתו הוא נדון ל- 15 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, והתנאי הוא שלא יעבור עבירה של הפקרה, 6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים והתנאי הוא שלא יעבור עבירה של שיבוש מהלכי משפט, הפקרה, נהיגת רכב בזמן פסילה ונהיגת רכב ללא רישיון נהיגה.

בנוסף, פסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה בפועל לתקופה של 55 חודשים, קנס בסך 2,000 ש"ח או 20 ימי מאסר כנגדו ופיצוי למתלוננת בסך 2,000 ש"ח.

המערער הגיש בתחילה ערעור על הכרעת הדין ועתר לזכותו מכל האישומים. לחלופין, ביקש להקל בעונשו, ובפרט לבטל את עונש המאסר בפועל, תוך המרתו לעונש צופה פני עתיד ולקצר את תקופת הפסילה בפועל.

במהלך הדיון בערעור, חזר בו המערער מטענותיו כנגד הכרעת הדין והודה בפני בית המשפט המחוזי בכל האשמות שיוחסו לו בכתב האישום, הביע חרטה על מעשיו ונכונות להשתלב בכל הליך טיפולי שיוצע לו. לאור הדברים הללו, נדחה הערעור על הכרעת הדין ובית המשפט המחוזי נעתר לבקשת המערער ובא כוחו, לאפשר לו להתייצב שוב בפני שירות המבחן, לשם קבלת תסקיר משלים, אשר ייקח בחשבון גם את נטילת האחריות המלאה וסיכויי השיקום של המערער.

מאז הוגש הערעור נתקבלו מספר תסקירים המפרטים את התנהלות המערער בקשר שלו עם שירות המבחן והתייחסותו לעבירות שביצע כמו גם את המלצותיו של שירות המבחן באשר לענישתו של המערער.

לסיכומו של דבר סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת השופטת אסתר הלמן, השופטת יפעת שטרית והשופט סאאב דבור החליטו לקבל את הערעור פה אחד נוכח ההליך השיקומי המוצלח, שעבר המערער, ותוך סטייה ממתחם העונש ההולם, כמפורט בחוות דעתה של השופטת א. הלמן.

בית המשפט קבע כי המערער יישא בעונש המאסר בן 6 החודשים, בדרך של עבודות שירות, בהתאם לחוות דעתו של הממונה על עבודות השירות באצטדיון כדור רגל עילוט בנצרת.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button