מבזקיםפוליטי / מדיניתנועה ותחבורה

ברקו: כל נהג משאית צבאי יוכל לקבל רישיון נהיגה במשאית לאזרחות

ח"כ ד"ר סא"ל במיל' ענת ברקו (ליכוד) פרסמה הבוקר (שני) בעמוד הפייסבוק שלה בשורה משמחת לכל נהגי המשאיות בצבא ולפיה יוכלו לאחר השירות הצבאי לקבל רישיון נהיגה למשאית גם באזרחות.

"זהו סיפור על מעשה חלם." כתבה ח"כ ברקו, "לצערי, בארבע שנים האחרונות לא מאפשרים לנהגי משאיות בצבא, לקבל גם רישיון נהיגה אזרחי. זאת למרות שהמשק משווע לנהגים מקצועיים (המשק הישראלי נמצא בחוסר של אלפי נהגים!), וחיילים משוחררים שתפקדו כנהגים בצבא משוועים לעבודה ששכרה בצידה."

היא הוסיפה כי "על פי ההערכות, מדובר ב- 1,000-1,300 נהגים שיצטרפו מדי שנה למצבת הנהגים המקצועיים בישראל! רק לאחר התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובתאום עם שר התחבורה ישראל כ"ץ, הצלחנו לאפשר לנהגים בצבא לקבל רישיון אזרחי. לצערי, מילואימניקים וחיילים משוחררים עדיין לא זוכים לכך. כלומר, החיילים שהשתחררו בארבע שנים האחרונות, ומבקשים לעבוד במקצוע, טרם קיבלו את הרישיון האזרחי. הגשתי שאילתה בעניין זה ואין לי כוונה להרפות, העניין קריטי בעיקר בעת חירום. יש מחסור בנהגי משאיות מקצועיים בשוק האזרחי, כך שנהגים נוהגים שעות רבות מאוד ולכן גם יש יותר תאונות דרכים קטלניות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"גם בנושא זה, אני עוסקת, לטובת החיילים שלנו." ציינה ח"כ ברקו.

Back to top button