צרכנות

עורך דין רשלנות רפואית

כל מי שאמור לטפל בחולה. בין אם זה רופא ובין אם זו אחות, אמור לעשות זאת באופן הכי זהיר והכי מקצועי. זאת על מנת שהטיפול שהוא יקבל יהיה הכי טוב עבורו. אם חלילה זה לא היה כך, יש מקום להגיש תביעה בעילה של רשלנות רפואית.  חשוב לדעת מתי ניתן יהיה להגיש תביעה כזו, באילו תנאים וגם באיזה אופן.

רשלנות רפואית זהו מקרה אשר בו נגרם נזק כלשהו למטופל על ידי אחד מגורמי הרפואה שהוא אחראי על הענקת הטיפול הכי מסור והכי נכון לחולה. למעשה מדובר בכשל או סטייה מרמת הזהירות הנדרשת כאשר התוצאה גרמה לנזק למטופל.

איך מוודאים כי אכן הנזק שנוצר אצל המטופל נוצר בעקבות רשלנות רפואית?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • קשר בין נסיבות המקרה – ראשית יש לוודא כי מדובר בנזק אשר נגרם למטופל בעקבות קשר ישיר בין השירות אותו הוא קבל מבעל התפקיד לבין הנזק אשר ממנו הוא סובל מאז שעבר הטיפול. אם התובע יוכל להוכיח את הדבר, יש לו סיכוי לקבל פיצויים בגין רשלנות רפואית. בדרך כלל מי שיבדוק את הדבר יהיה רופא מומחה שיבדוק את כל הממצאים הרפואיים, רופא שיבוא מטעם בית המשפט או מטעם הנתבעת ועל פי זה ניתן יהיה להתרשם האם אכן הייתה כאן רשלנות רפואית.
  • אחוזי נכות – את הרשלנות הרפואית מקובל להעריך באחוזי נכות לצמיתות אשר נגרמו בעקבות הטיפול הרפואי. את אחוזי הנכות יבדוק גם כן רופא מומחה מטעם הצדדים שישער כמה אחוזי נכות נגרמו לחולה בעקבות המקרה.
  • רשלנות בניתוח – כאשר מדובר ברשלנות רפואית במהלך ביצוע ניתוח, יש לבדוק לעומק את כל מרכיבי האירוע ולבחון מה רמת הנזק שנגרם למטופל כמו כן את מידת המעורבות של הצוות הרפואי בנזק שנגרם בפועל.

את מי תובעים בגין רשלנות רפואית?

כאשר מדובר בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, לא מדובר בדרך כלל בתביעה של הרופא המטפל באופן ישיר‏. למרות שישנם מקרים אשר בהם המנתח, רופא המשפחה, המרדים או האחות הם יהיו אחראים למחדל. ‏אז זה לא שזה לא יכול להיות. אך ברוב המקרים התביעה תתנהל מול קופת החולים או מול בית החולים אשר אחראי על הצוות הרפואי כאשר ישנם מקרים אשר בהם התביעה תהיה בכלל מול המדינה במקרים של בית חולים ממשלתי.

זאת בגלל שבמקרים רבים, דווקא המוסד הרפואי הוא זה שאחראי למעשים וגם למחדלים של הרופא המטפל בתור המעביד של אותו רופא.

איך מגישים את התביעה?

רוצים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית?

  • אספו חומר – ראשית עליכם לאסוף חומר. מדובר על חומר רפואי לאו דווקא קשור לנזק הקונקרטי באופן ישיר.
  • פנו אל מומחה – עליכם לגשת אל מומחה ולקבל חוות דעת האם אכן היה כאן נזק והייתה רשלנות רפואית.
  • הגישו את התביעה.

עורך דין רלשנות רפואית אהובה טיכו – הכתובת שלכם להגשת תביעות בגין רשלנות רפואית.

Back to top button