חולמים על רישיון טיס? ניתן להגיש בקשה מגיל 15
בעקבות חקירות תאונות טיס בעולם אישרה ועדת הכלכלה תיקון מציל חיים לתקנות הטיס – טייסים יעברו הדרכה להתמודדות עם תקלות במערכת הטיס האוטומטי
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס העוסקות בגיל טיס מתלמד וטיס דאון. לפי ההצעה שאושרה, הגיל המינימלי שבו ניתן יהיה להגיש בקשת רישיון טיס מתלמד עם הגדר דאון ירד מ-16 ל-15 שנים, והגיל המינימלי שבו ניתן יהיה לבקש רישיון טיס פרטי עם הגדר דאון יעמוד על 16 במקום 17 שנים. עוד אישרה הוועדה את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס העוסקות בשליטה בכלי טיס, בעקבות מסקנות שהתקבלו בעולם למניעת תאונות טיס הנובעות מאבדן שליטה, שהיו הגורם המוביל לתאונות טיס קטלניות בתעופה המסחרית בעולם בין השנים 2001-2011.
ח"כ יצחק וקנין, שעמד בראש הישיבות בתקנות ואישר אותן, אמר כי האוטומציה מנוונת אותנו, כמו שנהגים רבים מרגישים בעקבות שימוש באפליקציית ניווט בנהיגה. הוא הוסיף כי להערכתו בעיות דומות יתגלו בעתיד ככל שיגבר השימוש בנהיגה אוטונומית.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נציג רשות התעופה האזרחית, עו"ד אבישי פדהצור, הסביר את בקשת התיקון התקנות הנוגעות לשליטה בכלי טיס. לדבריו, בשנים האחרונות התברר כי האוטומציה של כלי הטיס פוגעת ביכולת לתפעל אותם כשהיא מפסיקה את פעולתה פתאום. הוא ציין כי מקרה כזה התרחש בתאונה של מטוס אייר פראנס בטיסה 447 מברזיל, כאשר במהלך הטיסה הפסיק הטיס האוטומטי לפעול והטייסים לא ידעו איך להתמודד עם הסיטואציה. "הטיס הצעיר איבד יכולת התמצאות וכשהקברניט נכנס מחדר המנוחה הוא שאל 'מה לכל הרוחות אתם עושים?', והמטוס התרסק רק בגלל בלבול בהטסתו ואז הבינו בארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO) שהפסקת הטיס האוטומטי הכניסה את המטוס לתעוקה. התיקון נועד לקבוע הדרכת טייסים להימנע ממצבי טיסה חריגים והדרכה כיצד להיחלץ מהם, זה מציל חיים", אמר עו"ד פדהצור. כאמור הוועדה אישרה את התיקון לתקנות והתיקון בדבר הדרכות הטייסים יכנס לתוקפו ב-3 במרץ 2019.
רוצים להוציא רישיון טיס פרטי?
צרו קשר דרך האתר:
https://skytrip.co.il