חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

ועדת החוקה אישרה את החוק לאיסור צריכת זנות

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה פה אחד לפני זמן קצר (שלישי) את הצעת חוק ממשלתית אליה מוזגו הצעות החוק שיזמו חברות הכנסת עליזה לביא ואחרים ושולי מועלם-רפאלי ואחרים. במהלך הדיון אישרה הוועדה את החזקה שנקבעה בחוק במטרה להקל על אכיפת האיסור שתאפשר להטיל קנס על כל המצויים במקום מבלי שיהיה צורך להביא בחשבון את הנסיבות המיוחדות של הימצאותם שם. זאת לאחר שהשתכנעה כי החזקה תחול רק במקום שעיקר השימוש בו הוא לצריכת זנות ובהתאם להנחיות לשוטרים שיובאו לעיון הוועדה. בנוסף, הוועדה החליטה להעלות את הקנס ל-2,000 ₪ כדי להגביר את ההרתעה ולחזק את המסר הערכי חברתי. הוועדה עמדה על קיומו של מחקר מלווה ושמעה דיווח ממנכ"לית משרד המשפטים על תקצוב התכניות להגברת מערך השיקום והסיוע לאוכלוסיות בזנות. לרבות טרנסג'נדרים.

לפי הצעת החוק ייקבע איסור על צריכת זנות כהוראת שעה לתקופה של חמש שנים. אכיפת האיסור תיעשה באמצעות קנסות מינהליים. האיסור כולל הן צריכת זנות והן הימצאות במקום המשמש לזנות במטרה לצרוך זנות. בנוסף, מוצע לקבוע חזקה שלפיה רואים אדם הנמצא במקום שעיקר השימוש בו הוא למעשי זנות כמי שמטרתו לצרוך זנות, אלא אם הוכח אחרת. העונש המרבי לעבירה יהיה קנס בסכום של כ-75,000 ₪ ולא מאסר. כמו כן לפי הנוסח שאושר בוועדה- העבירה תהיה עבירה מינהלית ו"דרך המלך" לאכיפתה תהיה בהטלת קנס מינהלי בסך 2,000₪, ו-4,000 ₪ בעבירה חוזרת. העמדה לדין פלילי תהיה אפשרית אף היא בנסיבות המצדיקות זאת, לפי הנחיות שתקבענה על-ידי גורמי התביעה. מוצע כי השרים יקבעו באישור ועדת החוקה, אמצעים ענישה חלופיים, כגון סדנה טיפולית-חינוכית, שבהם יחויב מי שעבר את העבירה, במקום תשלום הקנס או חלקו.

לבסוף מוצע לקבוע שהוראת השעה תיכנס לתוקף שנה וחצי לאחר פרסום החוק, על מנת לאפשר היערכות של גורמי אכיפת החוק והרחבה של המענים השיקומיים והטיפוליים לעוסקים בזנות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

תגובה אחת

  1. נו, עדת מחוקקות טיפשות – אז מה הועילו "חכמים" בתקנתם?…מצפים מגברים שיכבשו את טבע יצרם ? הרי זה יתפוצץ לכם בפנים עם ריבוי מקרה אונס, הטרדות מיניות ובכלל פשיעה מוגברת…ומה על תל-ברוך…? ממש השתגעתן .

Back to top button