חדשות הארץמבזקים

נתניהו בטקס סיום קורס טיס: "נגן על עצמנו" – הנאום המלא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (רביעי) דברים בטקס סיום קורס טיס, "מסדר כנפיים", בבסיס חיל האוויר בחצרים.

נאומו המלא של ראש הממשלה:

"הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט – זאת ההזדמנות, גדי, להודות לך על עשרות שנות שירותך בצה"ל וארבע שנות שירותך כרמטכ"ל צה"ל למען ביטחון מדינת ישראל. מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין, מפקד בית הספר לטיסה, אלוף-משנה יובל הראל, מפקד הבסיס, סגל הקורס, מפקדי וטייסי חיל האוויר בעבר ובהווה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משפחות יקרות, לא רק ברכות מגיעות לכן, אלא גם תודה, תודה על חינוך הבנים והבנות שכעת פורשים כנפיים.

מעל כולם בגאווה, בהצדעה – טייסים, נווטים, נווטת ומכוננת – בוגרי קורס 177.

בגמר הכשרתכם, הנה חמש המ"מים שלי – מחויבות, מסוגלות, מקצוענות, מוכנות ומצוינות. יש לכם את כל אלה בשפע. עם ישראל סומך עליכם, אני סומך עליכם.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

אני חייב להגיד לכם שאני מלווה את טייסינו כל הזמן, בדרך כלל זה בשעות הקטנות של הלילה. אני ממתין ער ליד הטלפון האדום כדי לשמוע מהמזכיר הצבאי שהמשימה – מורכבת ככל שתהיה – בוצעה בהצלחה, ולא פחות חשוב, אני ממתין לשמוע ממנו שכל כוחותינו שבו הביתה בשלום.

מכובדיי, בשבוע שעבר נפרדנו מרונה רמון ז"ל. רונה, כמו אילן ואסף לפניה, שאפה להגיע לגבהי מרומים. שאפה גם להביא את החברה בישראל לגבהי מרומים. אנו מצדיעים למשפחת רמון הנפלאה – בשר מבשרה של משפחת חיל האוויר – והיום אנחנו מצדיעים גם לכם.

מסדר הכנפיים שלפנינו מייצג נאמנה את הדור הצעיר שלנו – מילידי ישראל, ועד עולים ובני עולים ממערב, ממזרח, וגם מדרום – מאתיופיה. כל הכבוד לכם. ממפגש קצר שהיה לי עם הרמטכ"ל, מפקד חיל האוויר ומפקד הקורס, הם סיפרו לי שאמו של הנווט, רחל, עלתה לארץ בגיל 16, וכאן בבסיס חיל האוויר בו בנה מקבל כנפיים, היא נפגשה עם איש המוסד שהעלה אותה ארצה. אין סגירת מעגל מרגשת יותר. זה פשוט מהות הציונות, מהות המדינה שלנו.

כור ההיתוך הישראלי מתבטא בשוויון הזדמנויות לכולם, בהפיכת כל אזרח וכל אזרחית, לחלק מסיפור ההצלחה הכביר של מדינת ישראל. חיל האוויר נמצא היום בשיא עוצמתו. זוהי זרוע אסטרטגית מובילה, שיש לה השפעה מכרעת על המאזן האסטרטגי באזורנו. אנחנו מטפחים בשיטתיות ובעקביות את כוחנו בכל התחומים – ביבשה, בים, במודיעין ובסייבר. כמובן שאנו משחיזים ללא הרף את כוחו האדיר של חיל האוויר, שפועל בשילוביות צמודה עם שאר זרועות צה"ל.

לפני כמה ימים ביקרתי במפעלי התעשייה האווירית. הם מפתחים יכולות מיוחדות שאין לאף מדינה אחרת במזרח התיכון, ואני אומר לכם שאת חלקן אין לאף מדינה אחרת בעולם. זה כולל מערכות נשק, מערכות הגנה וטילים התקפיים שיכולים להגיע לכל מקום ולכל מטרה. בתולדות המזרח התיכון מעולם לא הייתה פעילות אווירית בהיקף כזה. כלי טיס עולים ויורדים, ממריאים ונוחתים ומגיעים לזירות קרובות וגם לזירות רחוקות, רחוקות מאוד.

בוגרי הקורס, יש לכם משימה אחת – להגן על המולדת ולנצח במלחמה. ההגנה על המולדת מתחילה בקטיעת איומים גדולים באיבם. איננו מוכנים להשלים עם ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה שמכוונת נגדנו. אנו פועלים נגדה בתקיפות וברציפות כולל בימים אלה.

אמרתי שלא נרתע לעשות ככל שנידרש. ובכן, אנחנו נדרשים ואנו עושים. החלטת הנשיא טראמפ להוציא את החיילים האמריקנים מסוריה לא משנה את מדיניותנו. אנו עומדים איתן על הקווים האדומים שלנו בסוריה ובכל מקום אחר.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

למי שמודאג, אני שב ואומר: שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי שלנו עם ארה"ב חזק יותר מאי פעם. ועם זאת, מנחה אותנו כל הזמן העיקרון הבסיסי שבגינו קמה מדינת ישראל, ובגינו קם גם צבא הגנה לישראל. העיקרון אומר שאנחנו נגן על עצמנו בכוחות עצמנו, מול כל איום – וכך אנחנו עושים.

כחלק מסיכול האיומים אנחנו ממשיכים במבצע "מגן צפוני" בגבולנו עם לבנון. אתמול סיירתי בקו עם הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד ועם חברי הקבינט. ראיתי את העבודה המצוינת שנעשית שם. אנחנו מחסלים את מנהרות הטרור של החיזבאללה בזו אחר זו. הם חושבים לייצר כלי משחית נגדנו ואנחנו יכולים להם בתחבולה, בתעוזה ובנחישות, כדברי הנביא ישעיהו: "כָּל כְּלִי יוּצַר עָלַיִךְ, לֹא יִצְלָח".

בוגרי קורס טיס 177, בשבילכם זהו רגע של הרגשה עילאית. בניגוד לחוקי הגרביטציה, אתם נוסקים מעלה לשחקים. כשהמטוסים יפרצו בשאגת מנוע מהדת"קים, רוח גדולה תישא אתכם אל-על ואזי תפרשו מעלינו את חופת הפלדה. שמרו על השמיים, שמרו על הארץ ושמרו על עצמכם.

תודה לכם, ובהצלחה רבה".

Back to top button