מבזקיםצבא וביטחון

טקס סיום קורס טיס 177 – "מסדר כנפיים"

היום (רביעי), התקיים טקס "מסדר כנפיים" בבסיס חיל האוויר בחצרים, בו הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס, מחזור 177. הטקס נערך במעמד ראש הממשלה ושר הביטחון, מר בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין ובנוכחות משפחות הבוגרים, חברים ואנשי חיל האוויר.

טקס הסיום נערך בסופן של שלוש שנות הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת הטייס ותואר לימודים אקדמי מאוניברסיטת "בן–גוריון". החל משבוע הבא יוצבו מסיימי הקורס, אשר כעת הינם לוחמי צוות אוויר, בטייסות השונות בחיל האוויר ויחלו את הכשרתם המבצעית.

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו אמר בטקס: "לפני כמה ימים ביקרתי במפעלי התעשייה האווירית. הם מפתחים יכולות מיוחדות שאין לאף מדינה אחרת במזרח התיכון, ואני אומר לכם שאת חלקן אין לאף מדינה אחרת בעולם. זה כולל מערכות נשק, מערכות הגנה, טילים התקפיים שיכולים להגיע לכל מקום ולכל מטרה. בתולדות המזרח התיכון מעולם לא הייתה פעילות אווירית בהיקף כזה. כלי טיס עולים ויורדים, ממריאים ונוחתים מגיעים לזירות קרובות וגם לזירות רחוקות, רחוקות מאוד. בוגרי הקורס, יש לכם משימה אחת: להגן על המולדת ולנצח במלחמה. ההגנה על המולדת מתחילה בקטיעת איומים גדולים באיבם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה הוסיף, "איננו מוכנים להשלים עם ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה שמכוונת נגדנו. אנו פועלים נגדה בתקיפות וברציפות כולל בימים אלה. אמרתי שלא נרתע לעשות ככל שנידרש. ובכן, אנחנו נדרשים ואנו עושים. החלטת הנשיא טראמפ להוציא את החיילים האמריקנים מסוריה לא משנה את מדיניותנו. אנו עומדים איתן על הקווים האדומים שלנו בסוריה ובכל מקום אחר. כחלק מסיכול האיומים אנחנו ממשיכים במבצע ״מגן צפוני״ בגבולנו עם לבנון. אתמול סיירתי בקו עם הרמטכ״ל, אלוף הפיקוד ועם חברי הקבינט. ראיתי את העבודה המצוינת שנעשית שם. אנחנו מחסלים את מנהרות הטרור של החיזבאללה בזו אחר זו. הם חושבים לייצר כלי משחית נגדנו ואנחנו יכולים להם בתחבולה, בתעוזה ובנחישות".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט אמר: "המקצועיות חסרת הפשרות, הנחישות והיכולות האישיות יוצאות הדופן סללו את דרככם לרחבה זו, ואפשרו לכם לצלוח את הקורס הארוך והתובעני ביותר בצה"ל, הן אלו המאפשרות לנו להפקיד בידיכם את האחריות להבטחת ביטחוננו מהרקיע. בשנים האחרונות הפעיל צה"ל את כוחו במערכה שהתרחשה הרחק מעיניי הציבור– המערכה שבין המלחמות. מערכה מתמשכת שתחילתה באיסוף מודיעין מעמיק ובשיתוף פעולה פורה, וסופה בביצוע המשימה באופן מדוייק ואיכותי, מתוך ידיעה כי זרוע האוויר והחלל שלנו היא זרוע עוצמתית ובעלת יכולות תכנון וביצוע יוצאות דופן באיכותן. יחד פעלנו יום–יום להשגת יעדים אסטרטגיים חשובים ורשמנו הישגים רבי חשיבות, הישגים שהביאו בין היתר לסיכול מאמצי ההתחמשות וההתבססות האיראנית ולבלימת יכולת המנהור של חיזבאללה."

צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל ציין כי "כל פגיעה בריבונות ישראל טופלה בחומרה והביאה לידי חיזוק ההרתעה ולפגיעה ביכולות האויב. שבועות אלו הם השבועות האחרונים בתפקידי כרמטכ"ל. במעמד זה אבקש להביע את הערכתי העמוקה לכל חיילי הזרוע ומפקדיה, ובפרט לעומד בראשה – מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין. מבמה זו אבקש להודות לך על כל שעשית בשנה זו למען ביטחון ישראל ולחזק את ידיך בכל מה שעוד תוסיף לעשות בהמשך תפקידך. בשעה שאתה מוביל את מפקדי הזרוע וחייליה מול אתגרי המחר, אזרחי המדינה ותושביה יכולים להיות שקטים ובטוחים, הערכתי רבה. בוגרים יקרים, בתוך זמן קצר תיכנסו לתא הטייס, אך הפעם – תהיה האחריות שבה תשאו כבדה ומוחשית אף יותר, בעודכם ניצבים בראש הכוח וכשלרשותכם כלי הטיס החדשניים בעולם, תגביהו עוף אל משימות בעלות משמעות אסטרטגית וטקטית כבדת משקל. פעם אחר פעם ניתנת לי הזכות לעמוד כאן ולפגוש במקור עליונותה של זרוע האוויר הישראלית; עליונות המושתתת בראש ובראשונה על האדם, ומהווה נדבך מכריע במאבק לביטחון ישראל. בשם צה"ל כולו, בשם אזרחי המדינה ותושביה– טוסו בשלום, בצעו את משימותיכם ושובו בשלום".

צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "יוזמה, חתירה לביצוע משימה, אומץ לב ומקצועיות על הקרקע ובאוויר– אלו היו הערכים שלאורם פעלו טייסי המח״ל ולאורם חונכו לוחמי צוות האוויר שהוכשרו במדינה הצעירה. אומץ לב ונחישות שכאלו – ראיתי לאחרונה בפעולה ההירואית של טייסי המסוקים שחילצו את הכוח המיוחד מרצועת עזה. בשנה האזרחית, שתסתיים בעוד ימים אחדים– פעל החיל במספר זירות ובהיקפים נרחבים. מטוסינו הגנו ותקפו, טייסי החיל הפגינו אומץ לב. תוך שיתוף פעולה יוצא דופן עם אגף המודיעין – מנענו הקמתה של יכולת צבאית איראנית בזירה הצפונית. זהו לא סוף הסיפור, ואם נידרש לכך– נפעל באותה הנחישות, באותו הדיוק ועל בסיס אותה המקצוענות של אנשי החיל– על הקרקע ובאוויר. אתם הבוגרים עומדים כאן לפניי, ועתה זוהי המשמרת שלכם. אני יודע שגם אתם תהיו כוח מגן לאזרחי מדינת ישראל, כפי שעשו זאת אנשי חיל האוויר בשבעת העשורים האחרונים. לפני 102 קורסים עמד כאן על המגרש הזה, אילן רמון ז"ל כחניך מצטיין, בנו אסף ז"ל נבחר להיות החניך המצטיין של קורס 158. את שניהם איבדנו בפעילות טיסתית וחסרונם מורגש ונוכח. את רונה איבדנו לפני כשבוע. אשת חיל שפועלה בתחום החינוך – הפך מזה זמן למפעל לאומי המשפיע על אלפי תלמידים. אנחנו מחבקים את טל, יפתח ונועה, מוחים דמעה וממשיכים ללוותם".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button