חדשות הארץמבזקים

מתחם חדש ומרהיב: קבר הרמב"ם בטבריה נחנך בטקס רשמי

"ממשה ועד משה לא קם כמשה" – המתחם החדש והמרהיב של אתר קבר הרמב"ם בטבריה, נחנך בטקס רשמי.

עבודות השיפוץ הנרחבות שהתחילו לפני כארבע שנים הסתיימו והשבוע התקיים טקס חנוכה רשמי בהשתתפות אח"מים ומכובדים. האתר ששינה את פניו הוא מעתה מונגש, מוצלל, ממוזג ומואר בהשקעה של 12 מיליון ש"ח. מעל אחוזת הקבר הוצב מערך תאורה מיוחד שמאיר את קונסטרוקציית הלהבה שאותה יהיה ניתן לראות מחלקים רבים של העיר בלילה.

ראש העיר רון קובי: " מודה לתורמים ולשותפים הרבים בפרויקט, אנחנו כעירייה נירתם למען אחזקה נאותה של המקום, יש לאתר הזה פוטנציאל של מיליוני מבקרים מהארץ ומהעולם"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: – דוברות והסברה עיריית טבריה

לאחר כארבע שנים של תכנון וביצוע עבודות מקיפות, נחנך השבוע באופן רשמי המתחם החדש של קבר הרמב"ם בטבריה המושך אליו מאות אלפי מבקרים בשנה. בטקס המרשים נטלו חלק רבנים בולטים ומכובדים רבים וביניהם: הרב יצחק יוסף הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו הרב הראשי לישראל, הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב יצחק דוד גרוסמן רבה הראשי של מגדל העמק, הרב משה צבי בוחבוט רבה הראשי של טבריה, רון קובי ראש העיר טבריה, חברי מועצת העיר טבריה, עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אריאל משעל מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, הרב יוסף שווינגר מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים וכמובן התורמים הנכבדים ממקסיקו אלברטו ושרון כוכב. בלטו בהיעדרם שר הפנים ח"כ הרב אריה דרעי והשר זאב אלקין השר להגנת הסביבה, לירושלים ומורשת.

כל המבקרים הרבים הפוקדים את מתחם קבר הרמב"ם בטבריה, חשים מיד בשינוי החזותי הבולט שחל במקום. המתחם הגדול כולל את קברו של הרמב"ם, אביו ונכדו, תנאים ואמוראים בולטים כגון רבן יוחנן בן זכאי, רב אמי, רב אסי, רבי אליעזר בן הורקנוס, השל"ה הקדוש ועוד.

צילום: – דוברות והסברה עיריית טבריה

בשעה טובה ומוצלחת, עבודות השיפוץ הנרחבות שהחלו במקום לפני כארבע שנים הסתיימו, והאתר החדש והמפואר שנפתח לאחרונה בפני קהל המבקרים הרבים עומד במלוא הדרו. היקף ההשקעות בפרויקט מגיע לסכום של 12 מיליון ש"ח, והוא כולל חיזוקים הנדסיים של הקונסטרוקציה באתר, הנגשה לנכים כולל סלילת שבילי גישה חדשים, הצללות מעל חלקות הקבר השונות של הרמב"ם ושאר התנאים הקבורים במקום, הצבת מאוורר תקרה ענק מעל חיפוי תקרה מאלומיניום שהוצבה מעל חלקת הקבר, מערך תאורה חדיש ומיוחד שיאפשר למקברים לפקוד את המקום גם בלילה, תאי שירותים בסטנדרט גבוה, ומערך גינון חדש. כ 140 טון פלדה, 2000 מ"ר ריצוף של אבן גלילית, 1100 מ"ר חיפוי קירות באבן גרניט שחורה ו 700 מ"ר קירוי מאלומיניום הוצבו במסגרת העבודות.

הקונסטרוקציה בדמות הלהבה המתנשאת לגובה של 15 מטרים, ושהיתה צבועה עד כה בצבע אדום, נצבעה מחדש בלבן, והיא כוללת בתוכה מערך תאורה מיוחד המכיל 8 פנסי ענק, המעניק לאתר בלילה מראה ייחודי ומרהיב שאתו יהיה ניתן לראות מחלקים נרחבים של העיר. גרם המדרגות המוביל לכניסה למתחם הקבר עשוי ממדרגות צפות שלצדן ניצבים 14 עמודי גרניט המסמלים את 14 הכרכים של ספרו הידוע של הרמב"ם הי"ד החזקה.

צילום: – דוברות והסברה עיריית טבריה

ראש העיר רון קובי התייחס בדברי ברכתו לחנוכת האתר הקדוש: "במשך עשרות שנים דיברו על הצורך בשיקום האתר המיוחד הזה שאותו פוקדים מאות אלפי אנשים בשנה, לפני כארבע שנים החלו העבודות במקום ואני בהחלט שמח שהגענו לעת הזו והתוצאה מרשימה בהחלט. אני יודע שבעיר קורדובה בספרד פוקדים מידי שנה מיליוני תיירים פסל קטן של הרמב"ם שממוקם בכיכר טיבריוס בעיר, ולכן יש כאן פוטנציאל אדיר לקלוט כאן כמויות אדירות והרבה יותר גדולות של מבקרים ותיירים, המשמעות של הגדלת מספר המבקרים לעיר כמו טבריה שהינה עיר תיירות מרכזית, קדושה לכל הדתות, מחייבת אותנו לשדרג את דרכי הגישה וההגעה, את האתרים עצמם לצד פיתוח אטרקציות מודרניות נוספות. נאמר לי שהאתר החדש יכול לקלוט כ 6,000 מבקרים בעת ובעונה אחת עת, וכבר ביום שישי הזה בתאריך כ' בטבת נציין את יום ההילולה השנתי, 814 שנה לפטירתו של הרמב"ם."

קובי הוסיף, "אנחנו כעירייה נירתם לאחזקה נאותה של האתר ושל הדרכים המובילות אליו. גם באתרי קודש אחרים בטבריה מתבצעות עבודות שדרוג ופיתוח, ועיריית טבריה תסייע בכל הדרכים לקדם את היוזמה המבורכת הזו. לפרויקט ישנם שותפים רבים וזו ההזדמנות להודות להם על סיומו של הפרויקט: התורמים הנכבדים אלברטו ושרון כוכב ממקסיקו, עיריית טבריה אגף ההנדסה, משרד התיירות, החמ"ת, המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, המשרד לשירותי דת, משרד ירושלים – תוכנית מורשת משרד ראש הממשלה, והמרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים בראשותו של רב הכותל שמואל רבינוביץ".

צילום: – דוברות והסברה עיריית טבריה

Back to top button