מבזקיםצבא וביטחון

תיעוד: צה"ל הציף את מנהרת הטרור, הלבנונים נבהלו ונמלטו

כוחות צה״ל, בהובלת פיקוד הצפון ועוצבת הגליל, השלימו את נטרול והשמדת מנהרות הטרור ההתקפיות חוצות-הגבול, אשר נחפרו ממרחב הכפר השיעי "כילא", ונחשפו במסגרת מבצע "מגן צפוני".

נטרול המנהרות ארך מספר ימים ובוצע בשיטה הנדסית, שכללה שימוש במגוון אמצעים מגוונים, מפיצוץ ועד להחדרת חומרים הכוללים מים, בנטונייט ומלט.

המנהרות נבנו כרכיב מסווג בתוכנית ההתקפה, שארגון חיזבאללה ניסה לפתח בשנים האחרונות ל"כיבוש הגליל", ונועדו לאפשר כניסה חשאית של פעילות כוח רצ׳ואן (היחידה המיוחדת של הארגון), וזאת לצד ניסיון לחדירה עילית תחת מעטפת אש רחבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסרטון שמפרסם היום דובר צה"ל, שעצם התיעוד האיכותי והממוקד בלב שכונה בדרום לבנון המעורר התפעלות, נראים תושבי הכפר כילא מבוהלים לנוכח החומר הנוזלי שהוחדר על ידי צה"ל מצידו הישראלי של הגבול ושטף בצידו הלבנוני את חצר המבנה שם קצה המנהרה שנחפרה. בצילום נראים האנשים ממהרים להזיז כלי רכב ומשאיות עפר הובאו למקום על מנת לספוג את הנוזל.

יש לציין שתיעוד כזה גם מעביר מסר ברור לארגון חיזבאללה שלישראל יש את היכולות, והיא עושה זאת, לצפות אחר כל מה שנעשה בכל מקום ובכל נקודה בשטחה. צפו בתיעוד.

צילום: דובר צה"ל

Back to top button