חדשות הארץמבזקים

ביקור היסטורי: ראש הממשלה נתניהו נפגש בברזיל עם הנשיא הנבחר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נחתו היום (שישי) בצהריים בריו דה ז'ניירו. בשדה התעופה קיבלו את פניהם בטקס מרשים אדוארדו בולסונארו, בנו של נשיא ברזיל הנבחר ומרסלו קריבלה ראש העיר של ריו דה-ז'נרו. בקבלת הפנים ניגנה תזמורת מקומית את התקווה.

זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שראש ממשלה ישראלי מגיע לביקור רשמי בברזיל. ראש הממשלה נתניהו ישהה במדינה הלטינית 6 ימים ובין היתר גם ישתתף בטקס ההשבעה של הנשיא הנבחר שהזמינו לאירוע.

צילום: לע"מ

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אבי אוחיון, לע״מ
צילום: אבי אוחיון, לע״מ

הערב נפגש ראש הממשלה עם הנשיא הברזילאי הנבחר ז'איר בולסונארו ובתום הפגישה השניים נשאו הצהרה לתקשורת. ראש הממשלה נתניהו אמר בהצהרתו, "זה ביקור היסטורי. פעם ראשונה שראש ממשלה בישראל מבקר בברזיל. אנחנו כורתים כאן ברית גדולה עם מעצמת ענק של קרוב לרבע מיליארד בני אדם, שפותחת דף חדש איתנו לשיתוף פעולה שיעזור לאזרחים של שתי המדינות שלנו בתעסוקה, בכלכלה, בטכנולוגיה ובביטחון, ולמעמדה הבינלאומי של ישראל. אני חושב שזה ביטוי נוסף לכך שישראל היא כוח עולמי עולה".

ראש הממשלה התייחס בהצהרתו גם למותו של הסופר וחתן פרס ישראל עמוס עוז שהלך היום לעולמו ואמר, "אבל היום הזה הוא גם יום של עצב. אנחנו נפרדים מאחד מגדולי הספרות שלנו, עמוס עוז. אנחנו תמיד נזכור את תרומתו לספרות העברית וללשון העברית. יהי זכרו ברוך".

צילום: לע"מ

Back to top button