חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

רגע לפני פיזור הכנסת ה-20 עבר החוק להצבת מצלמות בבתי אבות

מגנים על הקשישים – לאחר העדויות המצמררות שנחשפו בתקשורת: החוק לחובת הצבת מצלמות להגנה על קשישים סיעודיים עבר היום בקריאה שנייה ושלישית ונכנס לספר החוקים

הצעת חוק תחייב התקנת מצלמות בבתי חולים גריאטריים ("בתי אבות") ובמחלקות גריאטריות בבתי חולים, במטרה למנוע ו/או לעצור פגיעות והתעללות בקשישים על ידי מטפלים. החוק קובע כי המצלמות יותקנו הן במרחב המשותף שבו שוהים במשך היום החוסים, והן במרחבים הפרטיים תוך החלת הגבלות נדרשות במטרה למזער את הפגיעה בפרטיותם. לשם כך נקבע, בין היתר, כי הקשיש או משפחתו יוכלו לוותר על הצבת מצלמה במרחב הפרטי, המצלמות יתעדו את הנעשה אך ורק בהינתן אדם נוסף שנמצא בקרבתו של הקשיש, הצילום ייעשה בטשטוש פנים (תוך אפשרות למחיקת הטשטוש ולזיהוי הפנים בהינתן תלונה), יוצב שילוט בולט על קיומן של המצלמות ותוגבל מאוד הגישה למספר מסוים של מורשים שיוכלו לצפות בתיעוד רק כאשר יתעורר חשש לפגיעה במאושפז. כמו כן נקבעו הוראות מיוחדות לשמירה על תיעוד החומר המצולם ומניעת גישה חופשית אליו.

ח"כ איציק שמולי, יוזם החוק אמר כי "זה צעד היסטורי שיסייע לנו להגן על חסרי הישע ולוודא שאף אחד לא יהפוך שוב קשישים לשקי אגרוף אנושיים. לאחר התחקירים הקשים שחשפו התעללות מזעזעת בקשישים חסרי ישע במחלקות הסיעודיות החוק החשוב הזה הזה יסייע לנו באופן אמיתי להגביר את ההגנה עליהם תוך הקפדה על הגבלות נדרשות שישמרו גם על פרטיותם. אין לי ספק, כי בצד צעדים נוספים שאנו מקדמים, וביניהם: הגדלת הכמות והאיכות של הצוות המטפל, השקעה ושדרוג תשתיות המוסדות והגברת הפיקוח של משרד הבריאות נוכל לייצר מציאות אנושית ובטוחה יותר לחסרי הישע. אני מבקש להודות ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אללוף, על קידום החוק, להנהלת הוועדה ולמשרדי הממשלה על עבודתם המסורה כאן, להסתדרות העובדים ולארגון בתי האבות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button